vv Zwanenburg 1

De Vooruitblik voor 21 okt 2018

Vooruitblik

Competitieronde 4 is ook achter de rug en helaas staan we nog steeds op 0 punten en nu dan ook nog helemaal alleen. Natuurlijk hadden we zondag zeker een punt moet krijgen op basis van het vertoonde spel en de strijdlust, maar deze regel is helaas niet van toepassing in het voetbal. De ploeg die de meeste doelpunten maakt of de minste goals tegen krijgt, gaat met de punten aan de haal. Dat was dus ook deze zondag weer de tegenstander. Natuurlijk valt er op de goal niets af te dingen. Een wondermooi doelpunt en eigenlijk een schitterende actie. Maar langzamerhand wil je daar als speler en technische staf niet mee “het bos in worden gestuurd.” Er moeten punten worden gehaald. Komende zondag moet dat echt gaan gebeuren en ook al ben ik zelf even afwezig, ik duim wel voor een overwinning. Zwanenburg gaat deze zondag op bezoek bij De Meer in de Watergraafsmeer. De wedstrijd begint om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Mark Ouendag. Het andere programma voor deze zondag is:

Alliance’22 – VSV ( 1)

DCG – Bloemendaal (1)

HBC – Diemen (1)

IVV – Sp. Martinus (1)

Real Sranang – ZSGOWMS (2)

VVH/Velserbroek – Ouderkerk (2)

De Meer – Zwanenburg (2)

In de voorspellingen is het dus een mooie verdeling met 4 x een thuisoverwinning en 3 x een overwinning voor de bezoekende ploeg. En dat ook dan nog volgens het programma netjes verdeeld.Terugkijkend nar de uitslagen van afgelopen weekend, kunnen we constateren dat de clubs uit de bovenste regionen bijna allemaal hebben gewonnen. IVV blijft ongeslagen met 12 punten uit 4 wedstrijden. Daarna volgt DCG. De ploeg van sportpark Ookmeer versloeg zondag zoals verwacht Real Sranang. Ook kunnen ze nog gelijk komen met IVV, daar ze nog een wedstrijd in te halen hebben. Ze hebben ook nog geen punten laten liggen. HBC deed wat verwacht werd en nam de punten mee uit Ouderkerk. Niet zo verwonderlijk als we de wedstrijd tegen Zwanenburg nog even in de herinnering terughalen. HBC is echt nog sterker geworden dan vorig jaar en gaat samen met IVV dit seizoen bovenin meedraaien. De beide gepromoveerde clubs kunnen dus zo maar in vogelvlucht naar een hogere klasse vliegen. Nummer 4 ZSGOWMS versloeg tegen de verwachting in het nog ongeslagen Sporting Martinus. Ook deze ploeg uit Amsterdam gaat waarschijnlijk weer bovenin meedraaien. In de middenmoot doet Alliance’22 goed mee. Zelf versloeg de ploeg VVH/Velserbroek en het staat nu gelijk met Real Sranang, maar die ploeg heeft minder kwaliteit dan de Haarlemmers. Van de teams die nog onderin meedraaien, was de wedstrijd tussen VSV en De Meer gestaakt nadat de scheidsrechter onwel was geworden en gereanimeerd moest worden. Gelukkig gaat het nu naar omstandigheden weer redelijk goed met de leidsman en is het dus goed dat er AED’s zijn op de sportparken. Beide ploegen zullen deze wedstrijd nog af moeten maken en dat kan betekenen dat er nog een ploeg bij gaat komen in de middenmoot. De rode lantaarndrager van vorige week, Bloemendaal, behaalde de overwinning thuis op Diemen en nu staan wij alleen puntloos onderaan met net boven ons 6 ploegen met nu nog 3 punten. Met een beetje geluk komen we zelf de komende zondag ook op 3 punten komen en zijn we die hatelijke 0 kwijt.

Een prettige wedstrijd!!!!!!!!