vv Zwanenburg 1

De kracht van Waterwijk

Wie aan Waterwijk denkt vraagt zich misschien af of we met het eerste daar wel eens tegen gespeeld hebben en het antwoord op die vraag is. Ja.

In het seizoen 2007-2008 kwamen we de ploeg uit Almere tegen in de 4deklasse E. Wij eindigden als vierde en wonnen een periodetitel en Waterwijk werd 7de. Opmerkelijk is dat de Dijk nog voor de sprong naar de 2de divisie als 6de eindigde. Op 30 September werd thuis met 2-0 gewonnen en in Almere werd het op 27 Januari 3-3

Verder is Waterwijk natuurlijk vooral de club van de jeugd. Een club met 1.700 leden en jeugd die op hoog niveau kan voetballen de JO19-1 4dedivisie, JO17-1 3de divsie, JO15 2de divisie. De jeugd krijgt daarna de kans om op zaterdag en zondag te voetballen. De zaterdag tak werd kampioen in de 3de klasse en de zondag staat nu net juist onderaan in de 3de klasse.

Het is dan ook duidelijk dat de zondag tak graag de hulp in roept van spelers uit de jeugd die met een bak aan voetbaltalent nu uitgespeeld zijn en volgend jaar bij de senioren aanschuiven. Als je dan mag meespelen in het eerste onder leiding van de ervaren Gary Bouwmeester is dat natuurlijk heerlijk.

Na de wedstrijd van afgelopen zondag zijn er nog vier ploegen over die vechten voor drie open plekken in de 3de divisie. In Bergen spelen donderdagavond de lokalen (4de klasse) tegen Sporting Dynamo uit Ursem (ex 3de klasse). Op het Rie Mastenbroek sportpark in Almere om 20.00 uur dus finale nr.2 en al wil je er nog niet aan denken, maar laten we de heer JC dan maar “raad plegen” en riep die niet iets als elk nadeel heeft zijn voordeel.

Wel mocht het donderdag onverhoopt niet lukken, dan is daar zondag finale nr. 3. Finale nr. 3 wordt dan in Zwanenburg gespeeld. Dus blijf ook donderdag met het koppie erbij voetballen, want blessures of onhandig verkregen kaarten kunnen zo hun nadeel hebben op de pot van zondag. Geen handrem er op maar wel met gezond verstand die wedstrijd naar je toe trekken. Zwanenburgers verhuisd naar Almere, we nodigen jullie dan ook van harte uit om uw voormalige dorpsclub te steunen. Grote kans dat je nog wat oude bekenden langs de lijn ziet, waar nu de zoon in dit elftal speelt.

André Hoogland