vv Zwanenburg 1

Zwanenburg weer niet of nog niet ?

René Jonker (21), Robin Poelsma(2) (65e min Said sakhsoukh),Nigel Ciebrant (3) Mitch Snijders (4)) Ian Ruigrok(5) Davy Buijs(6), Justin Schouten (10)(80e min Kevin Verhoeve 15) Mark Mul (8)- Joshua von Mauw (7)(60e min Rick van Veen 16 ) Tim Hollander (9), Nick de Graaf 11),

Reserves: Jack Buijs (1), Patrick Selvi (12) Said Sakhsoukh (13),Iggy Stolwijk (14), Kevin Verhoeve (15) Rick van Veen(16)

In de voorbeschouwing had ik als voorzitter van de analistenclub Noord Holland gewaarschuwd voor het gevaar van de IVV spits en de vleugelflitsers. Wel de vleugelflitsers werden goed in toom gehouden, maar spits Dave Hertog(8) had een koninkrijk in de Zwanenburgse 16 en de meters er om heen en was de keizer van de wedstrijd. Vergelijkbaar met spitsen als Gerd Müller (“zijn we er weer ingetuind”) Nico Jansen (snoetje van FC Amsterdam) en Hennie Meijer (de goalgetter die zelfs Ajax nog haalde. Inderdaad Hertog bespeelde iedereen en was zelfs voor onze “spitsendoder” Nigel Ciebrant niet te bespelen of liep gewoon weg uit de zone. Ja dat was de wedstrijd Zwanenburg-IVV in een notendop.

Beide ploegen waren op volle sterkte en ook was het Bengaals vuur weer aanwezig. Maar waar Zwanenburg voorzichtig wilde starten en even wilde aftasten, was het IVV direct wat toesloeg en liet zien waar het voor kwam. De eerste bal van IVV vloog direct achter de totaal verraste René Jonker. Spits Hertog kreeg de bal aangespeeld n de buurt van de 16 en draaide en drukte af, voordat iemand van Zwanenburg een voet tegen de bal kon zetten. Dan moet je slikken na een galavoorstelling in Amstelveen. Wat gaat dit worden. We kijken elkaar aan als vaste volgers en vragen ons af of het angstige voorgevoel dan toch waarheid wordt. Gaan we het vandaag niet halen ?

Gelukkig herpakken de mannen van Mehmet Simsek zich en binnen enkele minuten is het weer gelijk. Een actie van Nick de Graaf (opnieuw een basisplek en voortreffelijk spelend) komt voor en daar weet Tim Hollander wel raad met dit kleine kansje tussen alle benen. 1-1 en nieuwe kansen. De wedstrijd kan opnieuw beginnen en Zwanenburg komt beter in de wedstrijd en krijgt een veldoverwicht. Kansen van IVV worden goed onschadelijk gemaakt door vooral Ian Ruigrok en we kunnen steeds meer aan aanvallen denken. Vooral Nick de Graaf heeft een hoofdrol. In de 24e min bekroont hij een actie met een mooi doelpunt op aangeven van Tim Hollander. Er is weer hoop en als er met name voor de rust nog een aantal grote kansen komen voor de thuisploeg via Tim Hollander en Joshua von Mauw en ook Nick de graaf gevaarlijk blijft, lijkt het allemaal mooi te worden. Toch blijft het voor de rust bij 2-1 en tevens loopt Robin Poelsma tegen een gele kaart op, die spits Hertog slim uitlokt.

Dit alles maakt het misschien wel duidelijk dat Zwanenburg de tweede helft start met de handrem aangetrokken. In plaats van vooruit verdedigen, worden we steeds meer teruggeduwd en opnieuw slaat IVV in de beginminuten toe. Spits Hertog kan afleggen op de buitenspeler Tuininga en die weet het doel te treffen met een streep. Daarna is er eigenlijk maar één ploeg die voetbalt en dat is IVV. In de 56e min gooien ze de wedstrijd in het slot als “Keizer” Hertog helaas met een tweetal handsgevalletjes de bal mee neemt en de bal in het Zwanenburg doel weet pegelen. Het moet geschreven worden. De roem was de scheidrechter van dienst vooruitgesneld, maar deze wedstrijd was nog een maatje te groot voor hem en helaas bepalend voor het resultaat. Daarna gaat IVV een spelletje van kat en hond spelen en de wissels van Zwanenburg hebben geen invloed meer. Al moet het wel worden gezegd dat Said met zijn inzet de vermoeid rakende spits in de tang krijgt, maar ja toen had hij al toegeslagen. Nee, we zijn er nog niet en donderdag moeten we dus opnieuw aan het werk in de uitwedstrijd tegen Waterwijk in Almere. De aftrap is om 20.00 uur en de scheidsrechter is daar nog niet bekend.

De vlag in top voor zwanenburg 2

Afsluitend moet ik natuurlijk mijn felicitaties geven aan Zwanenburg 2. De ploeg van Dennis Hulst en Richard Griffioen heeft het al voor elkaar en promoveert naar de res. 1e klasse. Complimenten voor alle spelers en ik beloof dat ik volgend jaar een keer kom kijken naar jullie verrichtingen en dan hoop ik dat jullie de lijn doortrekken. Mannen maak het de spelers van 1 moeilijk en ga door met jullie ontwikkeling en zo heb je in ieder geval de naam van Zwanenburg al hoog gehouden. TOP!!!

Voor aanstaande donderdag is het devies opnieuw: Komt allen en geniet mee.

De punten voor de man of the match zijn deze week voor ?????. Dat was even een moeilijk puntje, maar na de analyse ben ik er uit. 2x 3 punten voor Ian Ruigrok en Nick de Graaf en 1 punt voor Said Sakhsoukh.

1 en 3 punten – Ian Ruigrok – Nick de Graaf

3 en 1 punt – Said Sakhsoukh

Uitslag Zwanenburg – IVV 2-3 (rust 2-1)

0-1 2e min – Dave Hertog (IVV)