vv Zwanenburg 1

Voor vaderdag

Vooruitblik

Hoe kom je nu aan een goed cadeau voor vaderdag.

Natuurlijk hebben we onze lokale sponsors, die we van harte aan bevelen en hebben we voor het geval iets aan de voetbalspullen is stuk gegaan onze eigen webshop om de bestelling te doen.

Maar buiten een echt cadeau denken we nu gewoon iets verder en waar doe je een vader als Oos, Richard, Rien, Eric, Dennis, Bert, Hans, Arie, Piet, Evert en noem ze maar op nu echt een plezier mee? Dat is een gezellige voetbalochtend of middag bij een team van vv Zwanenburg. Dan nemen we natuurlijk ook graag moeders mee en maken we een gezellig praatje met de vele bekenden langs de lijn of in de kantine.

Om het programma compleet te maken komen er 22 artiesten het veld op om er een leuk potje voor ons van te maken. Jammer is het dat het tweede pas om 11.30 uur in Weesp gaat beginnen voor de beslissende wedstrijd voor promotie naar de reserve eerste klasse. De mannen hebben beloofd om er voor te gaan dat er geen strafschoppen genomen hoeven te worden. De reistijd is zo´n 30 minuten vanuit Sportpark Weesp naar de Populierenlaan, dus parkeer de auto goed dan moet het fluitsignaal van 14.00 uur in Zwanenburg ook haalbaar zijn. Weesp 2 kende een moeilijk jaar en uit of thuis maakte niet veel uit. Men won thuis met 4-3 van Roda’23 en speelde gelijk tegen Pancratius en Magreb. Uit was er winst op Magreb en gelijke spelen tegen Hillegom en Zeeburgia. Allemaal clubs met naam en faam en dus weet je gelijk hoe lastig de reserve eerste klasse is. Onze jonge goeden kunnen dus flink aan de bak. Dan door naar de middagwedstrijd tegen IVV.

IVV werd vierde in de competitie en liet het in de laatste wedstrijd bewust een beetje lopen omdat men wist dat de derde periode titel binnen was en men liever tegen een ploeg uit de derde klasse speelde die ging stoppen dan een team dat lekker bezig was in de vierde klasse. Na winst op Wijk aan Zee 0-7 kwam DSS en daar rolde ze met 4-1 duidelijk overheen. Deze beide wedstrijden geven duidelijk een positief doelsaldo aan voor de ploeg uit Landsmeer en dat was in de competitie ook al te zien met 68 gescoorde doelpunten. We zijn dus gewaarschuwd voor de rood-witten. Wat mij verder nog opviel de afgelopen weken is de komst van veel nieuwe spelers, maar ook het vertrek van een grote groep selectiespelers naar de Meteoor. Dat is natuurlijk altijd jammer voor een ploeg en wie weet wat er zich op de laatste dag nog meer heeft aan of afgemeld bij IVV.

Over talenten gesproken, de jonge scheidsrechter M. Broekhuizen uit Houten neemt de beide teams voor deze finale om 14.00 uur mee het veld op en we hopen dat we er een feestje van mogen maken en het liefst twee natuurlijk.

Wilt u nog wat lezen over Max, dan is dit verhaal wel een aanrader.

Zijn we er klaar voor? Nog 1 nachtje slapen en dan zien we jouw graag voor vaderdag langs de lijn in Weesp om 11.30 uur en Zwanenburg om 14.00 uur.

Veel succes

André Hoogland