vv Zwanenburg 1

De Vlag in Top voor Zwanenburg 1

René Jonker (21) – Roy von Mauw(2), Nigel Ciebrant(3) , Robin Poelsma(4), Ian Ruigrok(5) – Davy Buijs (6) (46e Mitch Snijders  15), Iggy Stolwijk (8), Mark Mul (10), – Joshua von Mauw (7), Tim Hollander (14) (60e min Martijn Degeling 16), Kevin Verhoeve (11) (65e min Patrick Selvi 13)

Reserves: Jack Buijs  (1), Eugene van den Bor (12), Patrick Selvi (13), Rick van veen (9), Mitch Snijders (15), Martijn Degeling (16)), Justin Schouten (17)

Rustig wachten en dan komt de beloning vanzelf. Dat was het motto voor de komende periode, toen we de inhaalwedstrijden op het programma hadden staan voor de afgelopen twee weken. En inderdaad heel langzaam komen we naar boven. Vandaag was het  de 2e inhaalwedstrijd tegen DSK. Een wedstrijd die normaal gesproken weinig problemen mag opleveren. Je moet echter eerst wel even winnen.  Om even na 2 uur mocht pupil van de week Mitchell Venema de wedstrijd op gang brengen. Keurig en netjes zorgde hij dat de doelman van DSK voor de eerste keer de bal uit het net kon halen. Daarna begon Zwanenburg direct energiek en zo stond het binnen 10 minuten al 2-0 en had het eigenlijk 3-0 moeten zijn.

Eerst was het Joshua von Mauw die de 1-0 liet aantekenen en kort daarna was het Kevin Verhoeve die de 2-0 maakte. Toen in de 9e minuut een penalty  werd toegekend, had de 3-0 op het bord moeten komen, maar helaas stond de afstelling bij de nemer nog niet helemaal op scherp en dus bleef de teller op 2. Vervolgens was het een hele tijd een kat en muis spel, waarbij de muis met name verweer bood door stevig in te grijpen. Zwanenburg was als kat niet doortastend genoeg en daarnaast was het ook nog eens behoorlijk warm. Dat is op een kunstgrasveld niet altijd even aantrekkelijk en zorgt er vooral voor dat de voeten erg heet worden.  Zelfs DSK dacht in die periode een kans te hebben en dus moest onze keeper een paar keer behoorlijk alert optreden. Maar voor Zwanenburg kwam er geen doelpunt bij. Ook de drinkpauze leverde niet echt verkoeling. Toch was het Zwanenburg in de persoon van Mark Mul die in de 34e minuut de afstelling wel goed had en nu de 3-0 tot stand bracht. Daarvoor en daarna zijn er dus legio kansen, maar de stand wijzigt voor de  rust dus  niet meer en gaan we met deze  3-0 stand de kleedkamer opzoeken.

Na de rust komt Mitch Snijders in de ploeg voor Davy Buijs. Ook wisselt trainer Mehmet Simsek na een kwartier en maakt Martijn Degeling zijn debuut in Zwanenburg 1. Hij neemt de plaats in van Tim Hollander. Enkele minuten later mag ook Kevin Verhoeve de bank opzoeken en komt Patrick Selvi in de ploeg. Ook deze nieuwe impulsen leveren nog geen doelpunten op, maar Zwanenburg blijft heer en meester en gaat er heel weinig dreiging uit van DSK. Na de drinkpauze in de 2e helft komt de doelpunten machine weer op gang en wordt het in korte tijd van 3-0 uiteindelijk 7-0. Kort achter elkaar scoren Mark Mul, Patrick Selvi, Iggy Stolwijk en Martijn Degeling 4 doelpunten en wordt het nog een lekkere zege.  Natuurlijk hadden er nog veel meer doelpunten gemaakt kunnen worden, maar laten we de rest van de munitie maar bewaren voor de volgende wedstrijden. Komende zondag weer een thuiswedstrijd. Dan komt RCH op bezoek. Daarna volgt dus de topper tegen HBC  op ons eigen veld. Het wordt spannend en tegelijk heel leuk. De bordjes in de kantine mogen door “bordenman” Rien Kruyt voor  Zwanenburg 1 echt goed gehangen worden en dus de vlag in top. Mannen het is lekker en nu gewoon zo verder en nog niet met het hoofd in de wolken.

Vandaag was de man of match Roy von Mauw. Op plek 2 komt Iggy Stolwijk en plek 3 is voor een viertal spelers. Mark Mul, Martijn Degeling, Joshua von Mauw en Ian Ruigrok. Roy von Mauw bleef tot lang in de wedstrijd met een tomeloze inzet opstomen en Iggy Stolwijk was op het middenveld  vandaag weer in zijn element en scoorde ook nog eens knap. Plek 3 is voor Mark Mul. 2x een doelpunt en ook keihard werkend. Ook Joshua von Mauw krijgt dus een punt voor werklust en inzet. Ian Ruigrok speelde weer heel goed en overtuigend en het laatste punt is voor de debutant Martijn Degeling die goed inviel en ook nog scoorde.  Meer spelers kunnen we nog noemen maar dit zijn de punten en verder zijn we heel tevreden met het behaalde resultaat

1 en 3 punten   –  Roy von Mauw

2 en 2 punten   –  Iggy Stolwijk

3 en 1 punt        –  Martijn Degeling, Joshua von Mauw, Mark Mul en  Ian Ruigrok