vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor zondag 13 mei

Vooruitblik

Vorige week was er een beperkt programma en vanwege een korte vakantie had ik de voorspellingen al geplaatst onder het verslag van de wedstrijd tegen NFC. Maar dat gaf blijkbaar toch wat onduidelijkheid. Daarom nu nog even een korte terugblik op de inhaalwedstrijden. De clubs die nog wedstrijden moesten inhalen waren dus Zwanenburg en MMO. Beide clubs hebben nu in de stand een gelijk aantal wedstrijden gespeeld als de andere teams.  Alleen de wedstrijd tussen NFC en DIO staat nog open. MMO mocht beide wedstrijden thuis spelen en dat leverde 4 punten op. De wedstrijd tegen DIO werd met 1-0 gewonnen en afgelopen zondag werd er met 2-2 gelijkgespeeld tegen Onze Gezellen.

Onze eigen ploeg behaalde ook 4 punten. De wedstrijd bij en tegen NFC eindigde in een gelijkspel en afgelopen zondag werd er met 7-0 gewonnen van DSK. Daardoor staat ons eigen Zwanenburg nu op de eerste plek en volgen er nog 3 speelrondes die erg spannend worden. Met name de thuiswedstrijd op zondag 20 mei wordt cruciaal tegen de huidige nummer 2, HBC.

Komende zondag 13 mei is er weer een volledig programma. DSS kan zijn rol als reuzendoder weer oppakken in de wedstrijd thuis tegen NFC. De voorspelling is dan ook een 1. Onze Gezellen krijgt Waterloo op bezoek en dat moet een overwinning worden voor de thuisploeg. Terrasvogels gaat spelen tegen BSM en ook hier gok ik op een overwinning voor de thuisploeg, dus opnieuw een 1. DIO krijgt nu MMO op bezoek en zal alles willen geven om nog punten te behalen. Maar gezien de schorsingen zal er niet meer uit te halen zijn dan een gelijkspel. Medeconcurrent HBC krijgt bezoek van DSK. Dat moet een eenvoudige prooi worden voor de ploeg ut Heemstede. Dus een overwinning.

Zelf gaan we thuis bezoek krijgen van RCH. Dat is in principe een moeilijke wedstrijd, daar RCH nog steeds op zoek is naar punten. Maar als we mee willen blijven doen voor het kampioenschap moet er gewonnen worden. We gaan dus uit van een 1 en een volgende zege. De wedstrijd staat  onder leiding van scheidsrechter B. Ari en de pupil van de week, Lucas Koster, mag om 14.00 uur de wedstrijd in gang zetten.

We rekenen weer op veel belangstelling en natuurlijk mooi weer op deze Moederdag.

Tot ziens.