Van de voorzitter

Van de voorzitter – september 2018

Oos Kesbeke

We gaan beginnen! De afgelopen weken hebben verschillende teams al bekerwedstrijden gespeeld. Op 9 september waren we gastheer van het internationale Van Beem O9 Ultimate Football Tournament. Dat was weer een groot succes. Maar nu gaat het echt los. De competitie gaat beginnen! Het park ligt er helemaal top bij door de inzet van vele vrijwilligers.
De technische commissie en de train-de-trainers zijn de afgelopen maanden druk bezig geweest met de voorlopige indelingen en het aanstellen van trainers en begeleiding. Een waanzinnig grote en intensieve klus. Daar moeten we met z’n allen ons petje voor af nemen. Op bijna alle teams staat nu een trainer en een teammanager. Ruim 100 vrijwilligers die onze kinderen begeleiden. Dat is echt top! Helaas zijn er nog enkele issues maar daar wordt hard aan gewerkt om ook die op te lossen.

Afgelopen maandag was de Kickoff Kanjers van Morgen 2018-2019. Bijna 50 trainers en begeleiders zijn bijgepraat over wat er allemaal staat te gebeuren het komende seizoen. Eén hele mooie ontwikkeling wil ik er even specifiek uit halen. Aankomende maand doet vv Zwanenburg mee aan het Kwaliteit & Performance Programma van de KNVB. Doel van dit programma is om de jeugdopleiding van vv Zwanenburg te certificeren en te ondersteunen bij het ontwikkelen en verbeteren van de jeugdopleiding. Het geeft ons als club concrete handvatten om de opleiding verder te verbeteren en het plan Kanjers van Morgen door te ontwikkelen.

Vanaf het seizoen 2018/’19 start fase 2 van de invoering van de nieuwe wedstrijdvormen van de KNVB voor pupillen. De onder 10 pupillen spelen vanaf dan ook in een 6 tegen 6 wedstrijdvorm. De onder 11 en onder 12 pupillen spelen vanaf dit seizoen hun wedstrijden in een 8 tegen 8 wedstrijdvorm op een aangepast half veld. Door op kleinere velden en in kleinere teams te spelen komen kinderen vaker aan de bal en gaan ze meer dribbelen, schieten, samenspelen en scoren. Het spelen op een kleiner veld sluit bovendien beter aan op de belevingswereld van deze kinderen. Dit alles draagt bij aan het uiteindelijke doel: het vergroten van het spelplezier en de ontwikkeling van deze pupillen. We zijn als club erg benieuwd hoe de kinderen dit gaan beleven!

Aanstaande zondag begint ook voor Zondag 1 de aftrap van de competitie. De eerste wedstrijd in de derde klasse. We beginnen uit tegen Alliance’22. Zondag 2 begint met een uitwedstrijd tegen VVW uit Wervershoof. Ik ben heel blij om te zien dat we op zondag meer seniorenteams hebben dan de afgelopen jaren. Dit betekent dat het gezellig druk wordt op de club!

En wil je iets kwijt over het wel en wee van de vereniging? Aarzel dan niet en neem contact met me op.

Ik wens iedereen een heel, heel mooi seizoen toe!

Oos Kesbeke