Van de voorzitter

Van de voorzitter – augustus 2018

Oos Kesbeke

Ik ben nu sinds 2014 voorzitter van de mooiste club van de Haarlemmermeer. En ieder jaar is het weer zo gaaf om te zien dat een hele grote groep vrijwilligers weer keihard bezig is geweest met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Denk daarbij aan het indelen van de teams, het zoeken naar trainers voor alle teams, het complex opknappen, het materiaal voor alle teams klaargezet, shirts voor de teams geregeld etc etc. En tijdens de zomervakantie is ook nog eens de hele keuken vernieuwd! Gaat dan alles goed? Nee natuurlijk niet maar heel veel wel! En daar ben ik heel erg trots op! En daar kunnen we met z’n allen heel trots op zijn.

Het belooft weer een mooi seizoen te worden. We zijn op 9 september gastheer van een groot internationaal jeugdtoernooi, het Van Beem Ultimate Football Tournament waar mooie clubs aan mee doen zoals Everton, KV Mechelen en FC Utrecht. Uiteraard doet onze eigen jeugd ook weer mee. Vorig jaar organiseerden we het toernooi voor de 1e keer voor 8 teams en het was direct een groot succes. Dit jaar doen er 14 teams mee en wij hebben zelfs nee moeten verkopen. We hebben als club de ambitie uitgesproken om dit toernooi ieder jaar te organiseren. Een groot aantal sponsoren heeft zich al voor de komende 3 jaar verbonden aan het toernooi.

In de eerste weken van september spelen veel teams hun bekerwedstrijden. Half september begint de competitie dan echt. Voor vv Zwanenburg betekent dat een super uitdaging! Zowel Zondag 1 als Zondag 2 zijn afgelopen seizoen gepromoveerd. Zondag 1 speelt komend seizoen onder leiding van Mehmet en Lex weer in de 3e klasse en komt daarin een groot aantal bekenden tegen. Het is top dat we weer terug zijn. Zondag 2 is gepromoveerd naar de reserve 1e klasse en ik ben benieuwd hoe zij het daar gaan doen onder leiding van Richard en Mark. En natuurlijk gaan onze jeugdteams er ook weer lekker tegen aan.

Ik hoop dat we er met z’n allen weer een feestje van weten te maken. En wil je iets kwijt over het wel en wee van de vereniging? Aarzel dan niet en neem contact met me op.

Tenslotte wil ik dan bij deze iedereen echt een superseizoen toewensen!

Oos Kesbeke