Van de voorzitter

Het einde van het kalenderjaar nadert. Een mooi moment om even terug te kijken. Binnen de vereniging is de Algemene Ledenvergadering daar een mooi moment voor. Afgelopen maandag heeft het bestuur de aanwezige leden gepresenteerd wat er is gebeurd in het afgelopen jaar en toegelicht wat er komend jaar op de planning staat.

Op het gebied van voetbal hebben wij zowel met Zwanenburg 1 als met Zwanenburg 2 een prachtig seizoen gehad met voor beide ploegen een hele mooie promotie. Nog nooit heeft ons tweede elftal zo hoog gevoetbald. Als je naar de resultaten dit seizoen kijkt, moeten we helaas constateren dat ons eerste elftal het lastig heeft in de derde klasse. Afgelopen zondag was daar de eerste overwinning en we hopen dat we de lijn kunnen voortzetten. Zwanenburg 2 grossiert in gelijke spelen en verzamelt zo de nodige punten. En ons derde elftal heeft het ook lastig in hun poule. Het contract met onze hoofdtrainer loopt na afloop van dit seizoen af en wij zijn druk bezig met een nieuwe hoofdtrainer. De eerste gesprekken vinden intussen plaats.
Bij de jeugd zijn wij vorig jaar gestart met Kanjers van Morgen. Het jeugdplan waar we zeer trots op zijn en waar we goede reacties op krijgen. Zowel van binnen als buiten de vereniging. Een zeer grote groep zeer enthousiaste trainers en teammanagers die week in week uit, ondersteund door onze train-de-trainers zorgen dat onze kinderen lekker kunnen voetballen. Een grote groep trainers volgt momenteel de KNVB-pupillentrainers cursus en hebben bijna hun diploma op zak. We zijn ook bezig met de KNVB om onze jeugdopleiding te laten certificeren. Op korte termijn hopen we het certificaat te mogen ontvangen. Een bevestiging dat we op de goede weg zijn met onze jeugd.

In het afgelopen jaar is ons complex ook weer prima onderhouden. We hebben geïnvesteerd in LED-verlichting. Hierdoor zullen wij gaan besparen op onze kosten maar denken wij ook aan het milieu! In de kantine zijn de bar en de keuken aangepakt. De kleedkamers zijn geschilderd. Voor komend jaar staat het dak van de kantine op de agenda. Wij zullen waarschijnlijk het dak moeten laten vervangen. Verder zijn we bezig met het vervangen van de dugouts en kijken wij naar de vervanging van het scorebord. Het complex ligt er zoals altijd top bij.

We hebben afgelopen jaar ook weer mooie evenementen gehad bij onze vereniging. Denk hierbij aan het Nieuwjaarstoernooi, het jaarlijkse veteranentoernooi, het van Beem Ultimate Football Tournament, het Kesbeketoernooi, het Oktoberfest en het Sinterklaasfeest voor onze jongste jeugd. En er staan nog twee topevenementen op de rol, namelijk de foute X-mas Party en het Pol Totaalbouw Oliebollentoernooi. Evenementen die niet kunnen plaats vinden zonder de (financiële) steun van onze sponsoren. Wij zijn dan ook zeer blij met al onze sponsoren en we willen hen bedanken voor hun bijdrage! Het aflopen jaar is het sponsorbeleid opnieuw vormgegeven en dat werpt zijn vruchten af. We zien dat de inkomsten uit sponsoring het komend jaar zullen toenemen en we zien de betrokkenheid van onze sponsoren ook groeien. Supergaaf om te zien.
We doen er alles aan om u te informeren over wat er speelt binnen de vereniging. Dat doen we via onze vernieuwde website, Facebook, e-mail, de Voetbal.nl app, Instagram en de schermen in de kantine. U kunt het bijna niet missen.

Ik wil namens het bestuur al onze vrijwiligers bedanken. Zonder vrijwiligers is vv Zwanenburg nergens. Er is het afgelopen jaar behoorlijk veel werk verzet om in kaart te brengen wie wat doet voor onze vereniging. We hebben de afspraak dat iedereen een taak uitvoert tijdens het seizoen. Mocht je dat niet willen of niet kunnen, dan kun je altijd de vergoeding betalen om je taken af te kopen. Zo kunnen we de leukste voetbalvereniging van de Haarlemmermeer blijven. Samen zijn wij vv Zwanenburg!
Tijdens de ALV van afgelopen week hebben wij voorgesteld om de contributie voor komend seizoen gelijk te houden. Dat is toch een mooie opsteker lijkt ons. We zijn en bijven een financieel gezonde club.

Tenslotte wil ik u alvast hele mooie feestdagen toewensen. Ik hoop u tijdens de nieuwjaarsreceptie op 6 januari weer te zien. Of anders uiteraard eind januari langs de lijn als we weer met voetbal gaan beginnen.

Oos Kesbeke