Zwanenburg – ZSGO – Opnieuw veerkracht.

Martijn Degeling krijgt eindelijk zijn prijs als talent van het jaar

Met de wedstrijd van vorige week nog in het achterhoofd was het hopen op een positief resultaat en in ieder geval genoeg inzet en strijd. Vooraf was er in de vooruitblik al uitgegaan van een zware opgave en een beetje hoop op een gelijkspel.

Voor de wedstrijd kwam er wat “inside information” van Robert van Boxel over de gekozen strategie.

Ook kreeg MarijnDegeling eindelijk zijn prijs als Talent van het jaar 2019-2020. Door een stage in de eerste seizoenshelft en “Alzheimerverschijnselen” van de krabbelaar was hier nog steeds niets van gekomen.

De wedstrijd werd in gang gezet door onze Pupil van de Week, Floris Rutherfrans. Hij wist de sluitpost van de bezoekers wel te passeren en dat was eigenlijk één van de weinige keren dat deze keeper echt in actie moest komen. Verder had hij via een “drone” zicht op het hele veld en leverde hij regelmatig assistentie aan de scheidsrechter bij het wel of niet geven van een corner of doelpunt aan de andere kant. “Je kan die kwaliteit maar hebben”.

Voor de thuisploeg was het een lastige middag. Vanaf minuut had Zwanenburg weinig te vertellen en was het ZSGOWMS wat het spel bepaalde en een groot veldoverwicht had.

Daarnaast was de kwaliteit van de meeste tegenstanders net een maatje te groot voor ons.

ZSGOWMS startte dus agressief en bleef constant druk zetten en kon het achterin goed af met 3 verdedigers. Dat hield in dat we op het middenveld eigenlijk steeds een mannetje te kort kwamen. Combinaties van de bezoekers liepen als een “zoemend motortje” en bij de thuisploeg zat er regelmatig “zand in de motor”.

Maar wat in ieder geval niet gezegd kan worden is, dat er geen inzet en strijd werd geleverd door onze mannen. Het tegendeel was waar en de huid werd duur verkocht.

Maar met veel druk op de onze verdediging, kan de keeper of de “Kop van Jut”zijn of een belangrijke sta in de weg.

Het laatste was deze week weer het geval en de mindere wedstrijd van vorige week werd daarmee rechtgezet en dat betekende dat er heel veel ballen werden tegengehouden of goed verwerkt.

Dat Zwanenburg dan in de 18 minuut door een “lullig” doelpunt op achterstand komt is een tegenvaller. Een bal voorlangs het doel, raakt per ongeluk nog een tegenstander die daar toevallig net kwam aanlopen. En dus is het 0-1. Zou de storm nu even ophouden?

Deze laatste wens komt niet uit, want er volgt weer een fase waarin de druk groot blijft en opnieuw komt ons “vlaggenschip” niet echt in de wedstrijd. Soms is er een aanval met wat dreiging van Zwanenburg kant en weten we een corner te verdienen of is er een “lucky shot”. Daar blijft het bij.

Dat het in de laatste minuut voor de rust nog 0-2 wordt is niet echt een verrassing, al is de penalty eigenlijk erg zwaar gestraft voor de ingreep. De scheidsrechter viel echter niets te verwijten, want het was eerst de man en toen de bal.

De strafschop werd overtuigend genomen, al was de beweging van de nemer niet helemaal vloeiend.

Dus ruststand 0-2 en dan vraag je je als “krabbelaar” af wat de tweede helft gaat brengen.

Daar kunnen we redelijk kort in zijn. Het was weer “kat en muis” en ZSGOWMS liet Zwanenburg een beetje “dollen”,maar kansen waren er niet echt. Misschien had de kopbal van Kevin Verhoeve meer kunnen opleveren.

Dat was eigenlijk een kleine opleving. Verder was het veel tegenhouden en afwachten of ZSGOWMS nog meer kon of ging scoren. Dat lukte eigenlijk pas in de laatste 10 minuten van de wedstrijd en dat was dus de verdienste van de Zwanenburgse afweer.

Helaas geen punten, maar wel een goed gevoel over de instelling en strijd die Zwanenburg toonde en mogelijk kunnen die worden meegenomen naar de volgende wedstrijden. Aanstaande donderdag tegen Alliance’22. Die avond is er een volledig programma  en dan volgt er komende zondag opnieuw een volledig programma. Dan spelen we weer thuis tegen RCH.

Daarna zijn er nog 3 speelrondes, waarvan wij de laatste speelronde vrij zijn en dus op 29 mei onze laatste wedstrijd spelen.

Het zal weer afwachten worden….Een verslag van de beide wedstrijden is er volgende week zondag.

Man of the Match:

Vorige week was het zoeken naar een man of the match en was ook de assistent niet in de gelegenheid om te assisteren. Deze week een makkelijke opgave en diverse assistenten die hun inbreng wilden hebben en zo komen er 3 spelers op plek 1 deze keer. Maar één speler moest een * krijgen volgens de assistenten. Ook voor plek 2 twee spelers met punten en de andere spelers verdienen opnieuw 1 punt. Opnieuw is de inzet bepalend.

Dit houdt in dat de strijd bovenin heel spannend gaat worden in het klassement van de Man of the Match of Speler van het Jaar verkiezing en ook de strijd voor de titel van het Talent van het Jaar kan nog alle kanten op. Dat houdt in dat de laatste wedstrijden beslissend kunnen zijn voor de uiteindelijke uitreiking van de prijzen op 18 juni.

. 1 (3 punten)              – Camiel Kesbeke, Roy von Mauw en René Jonker

. 2 (2 punten)                   –  Jordy Vierbergen en Ian Ruigrok

. 3 (1 punt)                         –  Robin Poelsma, Nigel Ciebrant, Mitch Snijders, Martijn Degeling,

Bas Tichelaar, Niels Oostwouder, Kevin Verhoeve, Dennis Loogman,