Na de beker nu de competitie

Net als vorig jaar werden de eerste drie weekenden van september besteed aan bekervoetbal. Hier deden bij de senioren de Dames 1, de Zaterdag 2 en het 3e, 2e, en 1e, van de zondag aan mee. De zaterdag 2 vergewiste zich van drie overwinningen en mag aan de knock – out fase mee gaan doen. Dat geldt ook voor de Zondag 1 dat o.a. een vermaarde ploeg als SDW (ooit 1e klasse) kansloos ( 0 – 9) liet. De dames visten net achter het net. Bij een ruime winst in de laatste partij waren zij door gegaan maar de vrouwen speelden met 0 – 0 gelijk. Het tweede was al na de eerste wedstrijd ( 1 – 10 verlies) kansloos, poetste het blazoen nog ietsje op door winst op DSS 2 maar redde het tegen ZAP in de kop vaan Noord – Holland ook niet ( 3 – 1 verlies). In de poule van het derde haakte fc Enkhuizen af dus waren er maart twee wedstrijden te spelen. Hoewel nipt bleef het 3e met lege handen achter.

Komend weekend begint dan de competitie. Het is te hopen dat die nu gewoon uitgespeeld kan worden. Op zaterdag begint het 2e om 15.00 uur met een uitwestrijd in Haarlem – noord alwaar OG 3 als gastheer optreed. Wie liever in Zwanenburg wil blijven kan om 14.00 uur op ons complex zijn hart ophalen. De 45+ ontvangen dan Pancratius. Het is te hopen dat na een jaar stilstand de benen niet al te stram zijn geworden.

Op zondag spelen de vrouwen 1 om 10.30 uur thuis en krijgen Volendam (ofwel het andere oranje) op bezoek. In de middag (14.00 uur) speelt het derde ook thuis en ontvangt dan OG 2. Zondag 2 begint net als vorig jaar om 11.15 uur met een uitwedstrijd en ook nog tegen dezelfde tegenstander als toen, Sporting ’70 in Utrecht. Een jaar geleden won het tweede daar met 1 – 5 en was na de eerste competitiewedstrijd gelijk koploper. Maar ja, eerder behaalde ……… Verslagen van het wel en wee van Zwanenburg twee blijven nog even uit tot na de winterstop.  Ons vlaggenschip speelt ook uit maar wel vlakbij. Even een klein stukje de polder door en u bent in een mum van tijd bij Nieuw-west. Aanvang aldaar 14.30 uur. Geen idee of verslaggever Evert Jonker ons nog met zijn wekelijks wedervinden over de verrichtingen van het 1e gaat verblijden. We gaan het zien dit weekend onder het motto “er valt voor iedereen wel ergens wat te beleven”.

Arie Keuning