vv Zwanenburg 1

Hoeveel tegenslag moeten we nog incasseren?

René Jonker (21), Jurrian te Hoonte (2), Robin Poelsma, (4) Nigel Ciebrant (3) (43e min Said Sakhsoukh), (13) Ian Ruigrok (5) – Iggy Stolwijk (8), Davy Buijs (6), Jordy Vierbergen (10), Nick de Graaf (11) – Joshua von Mauw (7), Rick van Veen (9 )

Res: Jack Buijs (1), Justin Schouten (12), Said Sakhsoukh (13), Dennis Loogman (14)
Afwezig : Tim Hollander, Ruben Karelse, Mark Mul. Roy von Mauw, Kevin Verhoeve

Vandaag opnieuw een donkere dag in Zwanenburg. Na een moedige wedstrijd moesten we opnieuw het onderspit delven. Was het vorige week de grensrechter van de tegenpartij die het niet zo goed zag. Vandaag hadden we weer eens een scheidsrechter die, zacht gezegd , vreemde beslissingen nam en de wedstrijd deed kantelen.

We zijn dus nog steeds in de diepe vrieskou van de onderste regionen en de titel geeft misschien al een kleine indicatie. Wat moeten we nu allemaal nog over ons heen laten komen ?
Onze pupil van de week begint de wedstrijd voortvarend en dus gaf Kaj Kalse het goede voorbeeld.
Zwanenburg gaat hier ook dapper in mee. De eerste helft is dan ook zeker in ons voordeel. Het voetbal is redelijk en er zijn regelmatig goede combinaties en acties. Het wordt nog niet echt gevaarlijk voor het Diemen doel, maar het is in ieder geval hoopgevend. Diemen komt zo af en toe ook wel tot redelijk voetbal, maar we hebben over het algemeen het heft in handen. In de 12e min is daar ook de beloning. De goed spelende Nick de Graaf weet in een combinatie Rick van Veen te vinden en die kan de bal keurig netjes, voor de afwerking, in de voeten van Joshua von Mauw plaatsen. Dan is het eenvoudig en kan hij de 1-0 aantekenen. Dat is een bijna ongekende weelde.
Er ontstaat bij alle volgers een beetje hoop. SV Diemen is zeker geen topploeg en onze jongens gaan moedig door met vooruit voetballen. Komt er vandaag dan toch een keer een moment van geluk.

Er is natuurlijk hoop. Maar al in de 1e helft komt er verandering in de situatie als de scheidsrechter verschillende keren hele vreemde beslissingen neemt. Zo hebben we plotseling 3 gele kaarten voor kleine overtredingen en moeten we ook voor de rust Nigel Ciebrant missen. Door een liesblessure moet hij aan het einde van de 1e helft zijn plek afstaan aan Said Sakhsoukh. Toch blijft het tot de rust 1-0 en zijn er zelfs nog kleine kansen voor Zwanenburg. Joshua von Mauw en Jordy Vierbergen hebben echter niet het geluk wat nodig is om de 2-0 op het bord te zetten.
Na de rust wordt het letterlijk en figuurlijk nog kouder. Het spelbeeld kantelt en Diemen voetbalt steeds meer op de helft van Zwanenburg en is overal net iets slimmer. Dus loopt de thuisploeg achter de feiten aan. Ondanks een geweldige inzet, krijgen we het niet voor elkaar om onder de druk uit te voetballen. Vooral Iggy Stolwijk probeert overal de problemen op te lossen. Ook Jurrian te Hoonte is samen met Nick de Graaf enorm strijdlustig en ze proberen de goed spelende Rick van Veen steeds te vinden. Maar daar is ook de luchtmacht van Diemen en dan heeft Rick van Veen door de lucht weinig in te brengen. Als dan na 55 minuten ook Davy Buijs als controleur door een blessure niet verder kan, wordt het niet makkelijker. Justin Schouten valt goed in en werkt ook hard, maar in het geheel neemt de druk toe. Dit resulteert in minuut 65 in de gelijkmaker van Diemen. Uit een vrij trap komt er plotseling een Diemen speler vrij bij de 2e paal en die weet er raad mee. Dus is het 1-1.

Daarna wordt het niet leuker binnen de lijnen. Kort na de gelijkmaker krijgt Joshua von Mauw rood.
Bij een diepe bal komt hij op rechts in aanraking met de keeper van Diemen ver buiten de 16 m. Waar iedereen rekent op 2x geel of een berisping voor de beide kemphanen, besluit onze man met de fluit tot het geven van een rode kaart ??? Daarna is de sfeer in het veld en langs de lijn grimmig.
Ten slotte krijgt ook aan de kant van Diemen nog een speler rood. Maar Zwanenburg zit ook in het rood en in de hectiek van de laatste minuten weet Diemen uiteindelijk de overwinning binnen te halen. Een ingebrachte bal weet onze sluitpost nog wel te raken, maar helaas vliegt de bal in het net in plaats van over en is het weer een verliespartij. (1-2)
Over en uit en dus weer geen punten……meer kan er niet over worden geschreven. MOED HOUDEN EN DOORGAAN !!!!!!

De punten voor de man of the Match gaan dit keer naar spelers die in positieve zin opvielen. Misschien hadden er meer punten moeten worden toegekend, maar er zat vandaag niet meer in de beker. Bewonderenswaardig blijft de inzet bij de spelers en de enorme teleurstelling als er weer na 90 minuten knokken een nederlaag moet worden geïncasseerd. Er is dus zeker een grote mate van beleving en betrokkenheid. Daar blijven we jullie om bewonderen en dat is eigenlijk alleen maar in één woord SUPER !

3 punten – Iggy Stolwijk
2 punten – Jurrian te Hoonte
1 punt – Nick de Graaf , Ian Ruigrok en Rick van Veen

Komende zondag gaan we naar Amstelveen en krijgen daar wederom een lastige tegenstander in het goed draaiende Sporting Martinus. We zijn dus nog niet uit de problemen !

Uitslag Zwanenburg – SV Diemen 1- 2 (ruststand 1-0)
1-0 13e min Joshua von Mauw
1-1 65e min SV Diemen
1-2 90e min SV Diemen