vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor zondag 25 november

Vooruitblik

Opnieuw een donkere zondag aan de Populierenlaan met een behoorlijk tegenvallend resultaat. Natuurlijk was het niet terecht en hadden we danig last van een grensrechter bij de bezoekers met een “vuiltje in het oog”. Ook de leidsman was zeker niet op onze hand en dan moet je als thuisploeg van “goede huize” komen, wil je in een wedstrijd als deze de punten binnenhalen. Ook het zelfvertrouwen krijgt dan wederom een knauw en elk klein tegenvallertje gaat dan langzamerhand enorm opbreken. Men kan ook zeggen, dat je niet moet zeuren, maar gewoon beter moet voetballen en het hoofd omhoog houden.
Dat is misschien wel zo, maar dat is makkelijker gezegd, dan gedaan.
Tips of trucs kan ik niet zo gauw bedenken en het wordt gewoon wachten op het moment dat alle afwezigen terug zijn. Gelukkig heeft Kevin Verhoeve afgelopen week een deel van de wedstrijd in het tweede meegedaan. Maar als je dan blij wordt van zo’n bericht, verneem je even later dat zijn inzetbaarheid maar beperkt is. Begin januari 2019 gaat hij voor een stageperiode naar Suriname en dus opnieuw iemand op de lijst van reizigers. Gelukkig gaat het met Roy von Mauw nu wel de goed kant op, maar de eerste minuten in Zwanenburg 1 zullen wel in januari 2019 zijn, dus na de winterstop. Nu maar hopen dat Rick van Veen zondag inzetbaar is en ook de blessure van Joshua von Mauw niet al te ernstig is. Ook de terugkeer van Ian Ruigrok is wenselijk, want daarmee wordt de keuze groter. Gelukkig redt Davy Buijs het al weer een hele wedstrijd en is zijn strijdlust nog onverminderd. Als nu ook het geluk bij Jordy Vierbergen terugkeert en zijn werklust wordt beloond met meer resultaat, worden we helemaal blij. De mannen in vorm krijgen daardoor minder de druk op zich en dan hoeft de onvermoeibare Said Sakhsoukh niet een dubbelrol te vertolken als verdediger en aanvaller. Ook voor andere mensen in de verdediging gaat het dan makkelijker worden. Daarmee maar een keer een vooruitblik met een iets andere inhoud. De uitslagen van het afgelopen weekend volgen nu hieronder en maken de afstand tussen Zwanenburg en de ploegen erboven groter. Maar zoals al aangegeven was het bij Bloemendaal vorig jaar niet veel beter en kreeg men de vorm pas na de winterstop te pakken.
Daar blijven we maar op hopen, want naar mijn mening is dit Zwanenburg te goed voor de 4e klasse en dus willen we van degraderen niets weten.
De uitslagen op een rijtje
Bloemendaal – Real Sranang 3 – 2 Diemen – Ouderkerk 0 – 2
IVV – de Meer 3 – 1 Sp. Martinus – HBC 2 – 1
VSV – DCG 0 – 1 ZSGOWMS -Alliance’22 1 – 1
Zwanenburg – VVH/Velserbroek 0 – 1

Voor komend weekend zijn de wedstrijden in de 3e klasse C als volgt en mijn voorspelling staat toegevoegd. Daar hoeft echter niemand veel waarde aan te hechten, want de laatste weken is het percentage goed gering tot bar slecht !!!
Alliance’22 – Real Sranang -1
DCG – de Meer -1
Ouderkerk – Sp. Martinus -2
VSV – IVV -2
VVH/Velserbroek – HBC -2
ZSGOWMS -Bloemendaal -1
Zwanenburg -Diemen -1

Aanstaande zondag de tweede wedstrijd in het tweeluik thuiswedstrijden tegen sv. Diemen.
De wedstrijd begint om 14.00 en staat onder leiding van scheidsrechter…???…. en onze Pupil van de week is: Kaj Kalse!!!!

Wij zien u allen graag zondag op het sportpark aan de Populierenlaan …….Tot ziens