vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor zondag 2 december

Vooruitblik

Was het vorige week “Black Friday”, voor Zwanenburg was het een “Black Sunday” !

Verliezen is mogelijk in deze sport en als je daar niet tegen kunt, moet je een boek gaan lezen of gaan wandelen. Maar verliezen in de laatste minuut en ook nog eens onterecht, is heel triest. In de media werd ook gesproken over het grote aantal gele kaarten en de vreemde beslissingen van de maan in het zwart/geel. Dan lijkt het wel of het echt niet mag. Je weet dus gewoon niet wat je moet doen. Onze ploeg was eigenlijk redelijk goed qua bezetting. Rick van Veen was terug en ook de blessure van Joshua von Mauw viel mee en hij kon gewoon spelen. Ook Justin Schouten was weer bij de selectie. Helaas viel Nigel Ciebrant tijdens de wedstrijd uit met een liesblessure en het is nu afwachten of hij de volgende wedstrijd gaat halen. Daar komt dan ook nog bij dat onze andere centrale verdediger, Said Sakhsoukh, wisseldiensten heeft en niet altijd op tijd kan zijn of een nachtdienst heeft gehad. Dan blijft alleen onze routinier, Robin Poelsma over. Nu hebben we groot respect voor zijn inzet en instelling, maar alleen het centrum van de verdediging bestrijken is toch wat te veel gevraagd. We hopen dus maar dat er geen grote problemen zijn. Verder missen we komende zondag natuurlijk Joshua von Mauw. Door zijn onterechte rode kaart gaat hij zeker een schorsing krijgen en hoeveel wedstrijden dat zijn is op dit moment bij mij niet bekend. Ook Tim Hollander zal nog niet kunnen spelen door zijn hamstringblessure.

Het afgelopen weekend waren de uitslagen niet echt verrassend. Alleen de grote winst van Alliance’22 viel op en het gelijkspel van Sporting Martinus was opvallend en geeft misschien een klein beetje hoop. Ooit in een ver verleden wist Sporting Martinus ons eigen Zwanenburg te verrassen door als staartploeg plotseling met een 5-2 overwinning uit Zwanenburg weg te gaan. Reden van de bijzondere inspiratiemiddag, was het beschikbaar stellen van een vat bier door de trainer van Martinus. Misschien dus een idee ?
Leest u het zelf ook nog eens terug via: https://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/zege-martinus-op-zwanenburg-kost-trainer-koedood-een-vat-bier/
Gelukkig staan de staartploegen nog steeds redelijk dicht bij elkaar en pakken ook deze clubs relatief weinig punten.

De uitslagen op een rijtje

Alliance’22 – Real Sranang 5-1
DCG – de Meer 3-0
Ouderkerk – Sp. Martinus 0-0
VSV – IVV 0-2
VVH/Velserbroek – HBC 0-2
ZSGOWMS -Bloemendaal 2-0
Zwanenburg -Diemen 1-2

Voor komend weekend zijn de wedstrijden in de 3e klasse C als volgt en mijn voorspelling staat toegevoegd.!!! Vorige week waren er 5 wedstrijden goed, dus komt de analist ook in vorm ? Nu nog het geluk voor de spelers. We wachten het af !!!
Bloemendaal – VSV 3
Diemen – ZSGOWMS 2
HBC – Alliance’22 1
IVV – DCG 3
De Meer – Ouderkerk 2
Real Sranang – VVH/Velserbroek 1
Sporting Martinus – Zwanenburg 3

Aanstaande zondag de wedstrijd uit bij Sporting Martinus in Amstelveen op Sportpark Overburg aan de Amsterdamseweg 247, 1182 GZ
De wedstrijd begint om 14.00 en staat onder leiding van scheidsrechter J Mand.
Wij zien u allen graag zondag op sportpark Overburg… …….Tot ziens