Een ongelooflijke ontsnapping of de invloed van een wissel?

Eigenlijk is een verslag maken van deze wedstrijd bijna onmogelijk. De mannen van Zwanenburg worden ongeveer 15 minuten door De Meteoor het “bos ingestuurd” en staan daarna met 2-0 achter. Dan volgt er een korte opstanding en maken we direct na de 2-0 uit een penalty de 2-1. Vervolgens vechten we 75 minuten om de achterstand ongedaan te maken. De Meteoor parkeert niet slechts één bus, maar een colonne aan bussen voor de goal en dus is er geen doorkomen aan. Maar daarnaast is er veel ongelukkig voetbal van Zwanenburg kant en zijn er veel afgefloten situaties die volgen. Tussendoor weet De Meteoor ook nog eens uit één van de schaarse uitvallen in de tweede helft een vrije trap te versieren. Deze vrije trap valt via een een kopbal pardoes in het doel. Dan lijkt alles verloren. Maar uiteindelijk volgt in minuut 90 de ineenstorting van De Meteoor of de opstanding van Zwanenburg door “de imponerende invalbeurt” van Robin Poelsma. Zijn inbrengen zorgt voor zoveel vertwijfeling en onrust bij de tegenstander dat er binnen 5 minuten 3 ballen in het net liggen bij de gasten.  Met veel verbazing en verwondering gaan we heel snel naar Zwanenburg, want zoveel geluk hebben we dit seizoen nog niet meegemaakt.

De wedstrijd begon weer eens bijzonder. Bij Zwanenburg ontbrak de volledige familie Kesbeke. Met het bedrijf is men een lang weekend naar Portugal…..Ja inderdaad voor de “real life soap”van onze Augurkenkoning. Daarnaast alle reservekeepers geblesseerd, bezet of niet aanwezig en dus een beperkte bezetting op de reservebank. En ook nog eens een afwezige Zakaria el Johari door een enkelblessure. Wat gaat de dag ons vandaag weer brengen.

Dat is na 5 minuten al duidelijk. Een ongelukkige situatie, waarbij sprake is van hinderlijk buitenspel, wordt door de vaak wat afwezige scheidsrechter, gewoon goedgekeurd en dus staat het 1-0 voor de tegenstander. Nog geen 10 minuten daarna krijgt een speler van De Meteoor door een ongelukkige pass van een Zwanenburg speler een vrij veld voor zich. Onze keeper probeert nog van alles te redden, maar de doorbotsende bal gaat niet over, maar belandt met een boogje in het Zwanenburg doel. Dat is al 2-0. Daarna begint Zwanenburg terug te knokken en begint de belegering van 75 minuten. Een solo actie van Tom van Moorsel weet een verdediger van De Meteoor alleen maar door middel van een overtreding in het strafschopgebied te stoppen en dus weet de teruggekeerde aanvoerder  Jordy Vierbergen de toegekende strafschop keurig te verzilveren. Na de 1-2 moet natuurlijk snel de rest gaan volgen, maar niets is minder waar.

Wat er daarna volgt is eigenlijk met geen pen te beschrijven. Zwanenburg probeert het uit alle macht. In de eerste helft blijft De Metoor nog overeind en weet men ook nog gevaar te stichten. Maar de rode kaart in de 33e minuut van de eerste helft voor de centrale verdediger van de Meteoor voor het neerhalen van de doorgebroken Luca van Dijken, zorgt voor het einde van de offensieve daden van de gasten. Dan gaat Zwanenburg pressen en druk zetten. Geluk is er niet voor onze mannen en wat we ook doen het lukt niet. De rest van de wedstrijd krijgt de Zwanenburg defensie bijna niets meer te doen. Maar de verdediging van De Meteoor heeft hulp van alle kanten en dus is het buitenspel of is er een overtreding. In ieder geval 6 grote kansen of zelfs gescoorde doelpunten worden Zwanenburg ontnomen. De moed zakt Zwanenburg steeds meer in de  schoenen en als De Meteoor dan ook nog de 3-1 weet te maken uit de al beschreven gestolen vrije trap, is alle hoop weg.

De thuisploeg wil de overwinning over de streep trekken en haalt daar alles voor uit de kast. Dat zorgt voor veel overtredingen en het uitvallen van Kevin Verhoeve kort voor tijd. Dan geschiedt dus het wonder. Robin Poelsma komt in de ploeg en de wedstrijd kantelt. In minuut 90 kopt een “Meteoriet” een bal in eigen doel en daarna volgen dus  de “5 echt ongelooflijke minuten” van Niels Oostwouder. Wat de hele wedstrijd niet lukt, doet hij nu in 5 minuten…..2x scoren en de stand is dan 3-4. De overwinning is voor ons en geluk mogen we ook wel eens hebben.

Wat een eind van een middag die ik tijdens de wedstrijd al de titel “Opnieuw teleurstellend”wilde geven.

Het kan verkeren !!!!!!

Man of the Match

Deze keer maar geen toelichting meer. Voor de mannen met 3 punten. De 2 en 1 punten zijn voor de “onverzettelijken en dat zijn we dus allemaal, inclusief de begeleiding en de supporters.

.1 (3 punten)   – Niels Oostwouder en Robin Poelsma.

.2 (2 punten)   – Luca van Dijken, Melle de Graaf en Jordy Vierbergen

.3  (1 punt)      – René Jonker, Jurian te Hoonte, Kevin Verhoeve, Wouter Mulder, Tom van

Moorsel, Louis Elbertse , Nigel Zwarts, Frank Hogendijk en Matthijs

Kamminga.