Zwanenburg komt net tekort tegen pover Limmen.

Eigenlijk werd de wedstrijd tussen Limmen en Zwanenburg beslist in 10 minuten. In de 5 minuten voor de rust kon Zwanenburg op voorsprong komen uit een goed genomen vrije trap van Nigel Zwarts. En in de 5 minuten na de rust kwam Limmen “erop en erover” of de thuisploeg wist 2x te scoren.

De wedstrijd begon eigenlijk heel aardig. Zwanenburg moest weer eens starten met een soort van Fantasie opstelling. Jordy Vierbergen geschorst en Zakaria el Johari en Niels Oostwouder afwezig. Verder weer een magere bank met een niet fitte Silvian Kesbkeke, assistent trainer Mitch Snijders als wissel en Max Brugman als invaller speler en  invaller keeper. Dus was alleen Matthijs Kamminga in principe beschikbaar om in te vallen. Daarnaast dus vanaf nu Roy von Mauw op reis en dan weet je vooraf dat het een lastige middag zou kunnen worden tegen de nummer 2 van de ranglijst. Toch is dat zeer zeker niet het geval en gaat het voor Zwanenburg niet eens echt onaardig in de eerste helft. Limmen probeert wel direct wat te forceren, maar defensief wil Zwanenburg niet bezwijken en als men in de buurt van onze sluitpost komt, weet die er steeds weer een antwoord op te geven en is er geen sprake van capitulatie. Er komen zelfs kansjes voor Zwanenburg. Limmen speelt ook pover en is dus of te slordig of te gehaast met het zoeken naar het net. Zwanenburg weet zelfs tot twee keer toe in de 21e  en 23e minuut te scoren via Luca van Dijken. In beide gevallen keurt de scheidsrechter de doelpunten af vanwege vermeend buitenspel. De scheidsrechter, die het niet echt kon belopen, gaat daarbij voor 100 % af op de grensrechter van de thuisploeg. Zeker de eerste goal van Luca van Dijken had het predicaat; geldig doelpunt moeten krijgen, maar helaas.

De stand blijft zo 0-0 en het spel blijft op en neer gaan. Limmen probeert met lange ballen een ander strijdplan, maar ook dat heeft geen succes.

Zwanenburg weet in deze laaste fase van de eerste helft heel aardig te voetballen en het is opnieuw Luca van Dijken die met een droog schot bijna weet te scoren van afstand. Ook Wouter Mulder en Jurian te Hoonte zijn dichtbij met kansen en dat geluk heeft ook Tom van moorsel niet. Zo loopt de eerste helft op zijn eind en is het slotakkoord een vrije trap recht voor de goal op 20/25 m. Nigel Zwarts neemt de bal en deze gaat met een zwabber in het doel en zo komt Zwanenburg dus op voorsprong en gaan we rusten met een zeer verrassende 0-1 op het bord.

Na de rust zijn er aan beide kanten wissels. Dat pakt voor Limmen het beste uit, want in minuut  49 en 54 weet Limmen 2x het net te vinden en is de stand plotseling omgedraaid en heeft Limmen de voorsprong. Dat is op zich triest. Even voor de gelijkmaker had Louis Elbertse de 0-2 op zijn schoen. Toch zijn het 5 minuten van minder alertheid die Zwanenburg dus de das om doen en daarna is het wedstrijdbeeld gelijk aan de eerste helft. Limmen probeert uit alle macht een derde doelpunt te maken, maar men is te gehaast en te slordig. Zwaneburg houdt weer alles tegen en laat de achterstand niet groter worden. Steeds opnieuw staat onze keeper in de weg of heeft in de lucht een hand aan de bal. Zwanenburg krijgt wel kansjes, maar het zijn nu alleen nog speldenprikjes en dus is er geen gelijkspel uit het vuur te slepen en zo gaan we  onverdiend met een kleine nederlaag terug naar Zwanenburg. Het is niet meer of minder en we zullen dus weer “onze ruggen moeten rechten” om volgende week met een, hopelijk, complete ploeg tegen Koedijk aan te treden op eigen veld.

Man of the Match: Waar de reacties beperkt zijn uit de eigen achterban, maar voor een deel afgegaan op de mening van derden in de contreien van Limmen. Vandaar de keuze op de volgende spelers. Melle de Graaf en Jurian te Hoonte bleven strijden tot de laatste minuut om het resultaat te wijzigen. Ook keeper René Jonker bleef op de been en hield veel uit zijn doel. Hij moest helaas 2x capituleren in de zwakke fase kort na de rust. Daarin werd de verdediging uit elkaar gespeeld en had hij geen verweer op de inzetten. Daarna had hij ook nog een moment waarbij hij plotseling de bal kwijt was. Gelukkig was het vizier van Limmen niet toen niet meer op scherp en kon deze blooper met vereende krachten worden geëlimineerd.

Melle de Graaf en Jurian te Hoonte bleven dus de gaten dichtlopen of probeerden toch offensief nog wat te realiseren. Wouter Mulder ontwikkelt zich steeds meer als een sterkhouder voor de ploeg. Camiel Kesbeke haalt altijd wel een voldoende, al was de eerste helft beter dan de 2e helft. Luca van Dijken was niet gelukkig in de afronding door een scheidsrechter die te weinig loopvermogen had, door iets te veel aan mee te nemen “ballast” Nigel Zwarts scoorde vlak voor de rust zeer verrassend uit een vrije trap en de andere spelers verdienen op basis van het niet opgeven ondanks alle “malheur” ook een punt.

.1 (3 punten)               – Melle de Graaf, Jurian te Hoonte,  René Jonker en Wouter Mulder

.2 (2 punten)               –  Camiel Kesbeke en Luca van Dijken

3  (1 punt)                    – Robin Poelsma, Kevin Verhoeve, Matthijs Kamminga, Tom van

Moorsel, Louis Elbertse en Nigel Zwarts,