Zondag 2 meest constante factor

De tegenstander van vandaag heeft zijn residentie op het sportpark Ookmeer, op de plek waar voorheen S.L.T.O. speelde. De uitwedstrijd werd door het 2e verloren. Onder het motto dat je nooit weet of een koe een haas vangt toog ik op tijd naar de Populierenlaan. Klokslag 11.00 uur werd er afgetrapt en ontspon zich een temporijke wedstrijd. Daarbij was AGB de meest dreigende ploeg maar door veel egoïsme bij hun spelers hield Zwanenburg stand. Het 2e speelde niet slecht en stak bij tijd en wijle ook over. Na een half uur was de stand nog dubbelblank en had het zelfs zomaar 1 – 0 kunnen staan. Maar dat was helaas niet zo en in plaats daarvan werd het in de 34e minuut 0 – 1. Op de rand 16 kapte één der AGB spelers zich vrij en haalde verwoestend uit. Keeper Max was daarbij kansloos. Mijn collega analist zei dat de score hierna zomaar snel zou kunnen oplopen en aldus geschiedde. Nog vóór de rust werd het 0 – 4 waarbij het ene doelpunt nog mooier was dan het andere. Het goed werkende scorebord vermelde de stand per 2 doelpunten. Van 0 – 0 naar 0 – 2 en daarna door naar 0 – 4.

Na de pauze bleef het spelbeeld gelijk maar wist het tweede uit het niets tegen te scoren waarmee de eer was gered: 1 – 4. Tegenstander AGB pakte de draad weer op en liet verder niets aan het toeval over. Hoewel het scorebord tot aan de 122e minuut op 0 – 4 bleef staan werd het uiteindelijk 2 – 7 waardoor het tweede na 14 wedstrijden nog steeds puntloos is. Waar menig coach of speler er dan mee zou kappen gaan Mark von Mauw en zijn mannen onverdroten verder. De teamsfeer blijft goed hetgeen zeer bewonderenswaardig is. Ja, voetballend komt het tweede tekort voor dit niveau. De opbouw van achteruit is niet goed genoeg en voorin heeft het tweede geen aanspeelpunt die een bal vast kan houden. Ook iemand met een killersinstinct zou niet misstaan. Er zijn na vandaag nog 10 wedstrijden te gaan en het is te hopen dat 2e daarin niet puntloos blijft. Op de ranglijst wordt boven Zwanenburg 2 bijna wekelijks stuivertje gewisseld. Het tweede is daarop tot nu toe de meest constante factor.

Arie Keuning