De vooruitblik 14  –  “Knokken om het hachje”

Vooruitblik

Of er komend weekend echt gevoetbald gaat worden is natuurlijk een prangende vraag.Koning Winter is eindelijk weer eens geland in ons koude kikkerlandje en tientallen kubieke meters regenwater hebben plaatsgemaakt voor sneeuw en hagel. Jammer genoeg was de ijspret snel voorbij, maar misschien krijgen we daar ook nog een leuk toetje van.In ieder geval zal het voor de echte voetballiefhebbers waarschijnlijk dus even slikken zijn.

Net nu bijna alle inhaalwedstrijden weggewerk zijn, komt er een nieuwe bladzijde inhaalwedstrijden bij en zal daar wel een vrij weekend in februari voor gebruikt gaan worden. Dat is natuurlijk allemaal nog “koffiedik Kijken “.

Afgelopen weekend dus slechts twee wedstrijden in onze afdeling. De wedstrijd tussen Koedijk en Limmen ging weer niet door, omdat Limmen met de selectie de zon had opgezocht en ergens in Spanje op trainingskamp / ontspanningsweekend was. Onze wedstrijd uit bij Bergen was daardoor de enige gespeelde wedstrijd en dat werd voor ons geen beslist geen succes. De club uit Bergen had met de jaarwisseling een duidelijk goed voornemen met de selectie afgesproken en had de wens uitgesproken dat er geknokt moest gaan worden om degradatie te voorkomen. Dat had iedereen goed onthouden en in de oren geknoopt en was men collectief messcherp, van technische staf en spelers tot de begeleiding inclusief de grensrechter. Afijn het verhaal heeft een ieder kunnen lezen. Bergen kwam vroeg op voorsprong, parkeerde daarna de bus, ook al was het volgens de clubwebsite van Bergen een cabriolet geworden, omdat er al de nodige aanvallen op waren afgevuurd. Maar het resultaat was uiteindelijk wel positief en dus startte Bergen goed in 2024 en werd de laatste plek overgedaan aan buurtgenoot Alcmaria Victrix. Zwanenburg werd echter ook weer het moeras ingeduwd en dat houdt in dat wij ook moeten gaan “Knokken om ons hachje” en loopt het in Zwanenburg ook langzamerhand naar “vijf  voor twaalf”. Het zal de komende wedstrijden echt beter moeten worden en iedereen moet zijn mouwen opstropen. Maar helaas…..een aantal heren gaat er gewoon even tussenuit?????  Misschien is het geluk aan onze zijde en is er sprake van een algehele afgelasting, maar snappen doe ik het niet, of heeft men de moed al opgegeven?

Alle uitslagen van de inhaalronde2  waren:

VV Bergen – Zwanenburg  2-1

Limmen – Koedijk afgelast

Voor komende zondag staat er een volledig programma op de rol, maar doorgaan is dus echt een groot vraagteken. Er is donderdag weer een nieuw pakje sneeuw gevallen en de selectie heeft deze week helemaal niet kunnen trainen. De training is beide keren afgelast vanwege sneeuw op het kunstgras. Over het programma dus maar geen uitgebreide bespiegeling, want de kans op doorgaan is heel klein. Daar komt bij dat enkele ploegen met gras al thuisspelen en dat gaat het zeker niet worden. Maar voor de echte liefhebber zijn hieronder toch de voorspellingen.

Het programma voor zondag 21 januari:

Hercules Zaandam – Alcmaria Victrix 1

Koedijk – VSV 1

Limmen – De Meteoor 3

Alliance’22 – SSA-SJO VV Egmond 2

WSV’30 – Sp. Krommenie

RKEDO – Zwanenburg 2

Bergen – RCZ 1

Zwanenburg gaat zondag 21 januari weer voor een verre reis als er gespeeld gaat worden en deze keer is de bestemming Avenhorn en daar spelen we dan op sportpark de Krom, Julianastraat 45, 1633 JL Avenhorn. De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is mevr. Marijke Steur.

Wie weet ……Tot ziens in Avenhorn en anders wordt het zondag 28 januari gewoon de volgende wedstrijd op eigen terrein tegen Hercules uit Zaandam. Dus niet de cupfighter uit Utrecht.