De vooruitblik 1  – Speciale Editie.

Vooruitblik

Na de afsluiting van het vorige seizoen ging de VV Zwanenburg over het algemeen met een tevreden gevoel op zomerreces. Het seizoen was bijzonder goed en succesvol en het resultaat mocht er dan ook zijn. Een mooie 5e plek.

Het seizoen kende ook twee prijswinnaars. Het Talent van het Jaar was Tom van Moorsel en hij werd nipt gevolgd door de ook zeer sterk spelende Nigel Zwarts.

De prijs voor de Speler van het Jaar  ging voor de derde keer naar Jordy Vierbergen. Hij werd op korte afstand gevolgd door Camiel Kesbeke en Tom van Moorsel. Daarna volgden Nigel Zwarts, Jurrian te Hoonte, René Jonker en Roy von Mauw.

Dit nieuwe seizoen dus de uitdaging voor alle spelers om Jordy Vierbergen van zijn vierde gouden schoen af te houden.

Daarmee komen we bij het hoofdstuk over het nieuwe seizoen 2023-2024. De technische staf wordt dit jaar wederom gevormd door Richard Griffioen, Lex von Mauw en Jan Prevoo.

Stagiair is Mitch Snijders.

In de selectie zijn een aantal wijzigingen. Martijn Degeling en Mitch Snijders hebben afscheid genomen en voorlopig zijn Zakaria El Johari en Niels Oostwouder ook nog niet in staat om te spelen. Zakaria is een periode voor zijn werk in het buitenland en Niels is nog niet volledig hersteld van zijn knieblessure. Nieuw in de selectie van Zwanenburg 1 zijn: Luka van Dijken, Louis Elbertse, Silvian Kesbeke, Matthijs Kamminga en Luc Heine. Of er nog meer spelers uit de zondag 2 worden overgeheveld naar de groep, zal in de loop van het seizoen blijken.

Zwanenburg is in het nieuwe seizoen ingedeeld in de 3e klasse B en we gaan vooral Noord Holland in richting Alkmaar. Oude bekenden zijn Hercules Zaandam, WSV’30, Sporting Krommenie, Alliance’22, VSV en RCZ. Al eerder hebben we De Meteoor in de competitie ontmoet. Er zijn ook een aantal nieuwe tegenstanders die allemaal in de omgeving van Alkmaar spelen. Het betreft hier: VV Bergen, Alcmaria Victrix, RKEDO, SSA-SJO-VV Egmond, Limmen en Koedijk. Het zal dus best wel eens een spannend jaar kunnen gaan worden.

Ook is er weer een pittige promotie/degradatie regeling. De twee  onderste ploegen degraderen direct en drie ploegen daarboven moeten nacompetitie spelen.

In de voorbereiding op het seizoen heeft Zwanenburg gespeeld voor de KNVB Beker.

Helaas waren dat 3 wedstrijden waarin we een nederlaag moesten incasseren.

Ook speelden we in de Mid West Cup en daar waren we wel succesvol. De eerste wedstrijd ging niet door tegen VVH Velserbroek en de ploeg trok zich terug en wij wonnen op papier met 3-0. De tweede wedstrijd ging tegen SCW en daar wonnen we met 4-2. De Zwanen-burgse doelpunten waren van Rody Bottelier, Luka van Dijken, Steijn Blankennagel en Kevin Verhoeve. De laatste wedstrijd in de poule ging tegen DIOS en ook daar wonnen we met 1-0 door een doelpunt van Rody Bottelier. In dit toernooi zijn we als eerste geëindigd in de poule en gaan we door naar de volgende ronde.

Zo is de voorbereiding ten einde en gaan we aan de competitie beginnen.

De eerste competitieronde is er weinig te voorspellen. Zoals al aangegeven, krijgen we in deze 3e  Klasse B  een aantal ploegen als tegenstander die we niet eerder hebben ontmoet. Of er leuke of spannende wedstrijden bij zijn, is  ook niet te voorspellen. Zelf komen we thuis in actie tegen WSV’30 uit Wormer

Het complete programma voor speelronde 1 en de voorspellingen zijn:

Hercules Zaandam – VV Bergen

Alcmaria Victrix – RKEDO

Zwanenburg – WSV’30

Sp. Krommenie – Alliance’22

SSA-SJO VV Egmond – Limmen

De Meteoor – Koedijk

VSV – RCZ

De eerste wedstrijd is thuis tegen een redelijk oude bekende, namelijk WSV’30 uit Wormer.

Vorig seizoen waren wij in de uitwedstrijd de winnaar en de thuiswedstrijd eindigde in een gelijkspel.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is Mutlu Seyhan.

Het team van de week is de JO 10-1.

We wensen iedereen een heel goed en sportief seizoen en voor de toeschouwers is er aanstaande zondag direct een gezellige middag met na afloop een open kantine en een DJ.

Veel Plezier