Bericht van de KNVB: Het Invullen en afronden  van het digitaal wedstrijdformulier.

In het seizoen 2022-2023 werd het digitaal wedstrijdformulier lang niet op tijd ingevuld en afgerond.  De KNVB stuurde dan meerdere herinneringen aan de verenigingen, in de hoop en verwachting dat er alsnog een wedstrijduitslag zou worden ingediend. Vaak zonder succes. Hierdoor ontbraken ieder seizoen veel uitslagen en ontstonden er incomplete standen.

Vanaf dit seizoen (2023-2024) is de KNVB genoodzaakt om na de tweede herinnering administratiekosten in rekening te brengen als de wedstrijduitslag op het wedstrijdformulier ontbreekt.

De werkwijze wordt als volgt:

Kort na een speelweekend of speeldag stuurt de KNVB kosteloos een herinnering voor het vastleggen van het complete wedstrijdformulier.  Als een formulier daarna niet compleet wordt afgerond, stuurt de KNVB enkele dagen opnieuw een herinnering aan de secretaris of wedstrijdsecretaris. Hiervoor wordt per ontbrekend of incompleet formulier € 10,80 aan administratiekosten in rekening gebracht. Is er een week later nog geen bericht ontvangen, dan ontvangt de club via de secretaris of wedstrijdsecretaris een derde herinnering, waar een prijskaartje aan hangt van € 71,70!!

Dit alles is te voorkomen, door vooraf het wedstrijdformulier in te vullen. De laatste mutaties kunnen altijd nog vlak voor de wedstrijd gedaan worden.

De ervaringen tijdens het afgelopen seizoen op het wedstrijdsecretariaat op de zaterdag leren, dat de meeste leiders na afloop van de wedstrijd de uitslag wel doorgeven, maar het komt ook veel voor dat men het niet doorgeeft en dat we de leiders moeten nabellen.

Bij hele velden wedstrijden komt het regelmatig voor dat de namen van de spelers op het digitale wedstrijdformulier niet ingevuld zijn en dat geldt voor zowel de thuisclub als de bezoekers en daar moesten we dan ook weer achteraan.

We zullen vanaf het begin van dit seizoen vooraf aan de leiders van zowel de thuisclub als de bezoekers vragen om eerst het wedstrijdformulier in te vullen en als er niemand op het wedstrijdsecretariaat zit de uitslag op een apart formulier te zetten, zodat we deze op tijd kunnen indienen en daarmee boetes voorkomen.

Bij deze hopen wij op uw aller medewerking

Rien Kruijt