We gaan weer beginnen

Zoals gebruikelijk aan het begin van een nieuw seizoen, worden er de nodige oefenwedstrijden gespeeld. Daarbij nemen onze Zaterdag 1 alsmede onze Zondag 1 deel aan de Mid – West cup, voorheen de HD cup.

Onze zaterdag is hierbij ingedeeld in Poule A en treft daarin Wijk aan Zee 1, Stormvogels 1, Spaarnwoude 1 en Zandvoort 1, hetgeen nu allemaal zaterdag clubs zijn. De eerste wedstrijd is al ingepland en wel voor a.s. zaterdag 19 augustus om 14.30 uur. De Zaterdag speelt dan thuis en de scheidsrechter is Richi Franken.

Onze zondag zit in Poule B en heeft één tegenstander minder dan de zaterdag. Het zijn SCW 1 (zat), VVH Velserbroek 1 (zat) en DIOS 1 (zon). De eerste wedstrijd wordt gespeeld op dinsdag 29 augustus om 20.00 uur. Ook de zondag speelt dan thuis en de scheidsrechter bij deze wedstrijd is Jos Angevaare.

Dit seizoen gaan in elke poule de eerste twee teams door naar de afvalronde. Vorig seizoen wist onze zondag de poulefase niet te overleven. Dat lukte de zaterdag toen wel maar die werden later in de afvalronde een halt toegeroepen door IJmuiden 1.

In de eerste drie weekenden van september worden er door teams in de A categorie wedstrijden gespeeld voor de KNVB beker. In het weekend van 23 / 24 september begint de competitie. Informatie over de poule indeling in de KNVB beker en de indeling in de competitie voor het seizoen 2023 – 2024 volgt later.

Arie Keuning