Nieuws

Extra ledenvergadering bevestigt keuze bestuur tot verhogen verengingstaak seizoen 2023-2024

Afgelopen woensdag was er de extra ledenvergadering bij vv Zwanenburg waarin er door penningmeester uitleg gegeven is over het verhogen van de verengingstaak van 75 euro naar 150 euro. Een keuze waarmee leden is uitgelegd dat het belang van samen wat doen voor de voetbalvereniging enorm belangrijk is. De verenigingstaak is het afgelopen seizoen veelvuldig afgekocht, echter daarmee is het probleem van vrijwilligers en invullen van werkzaamheden binnen VV Zwanenburg niet opgelost. Dit moet anders.

Volgend seizoen kan iedereen aan het begin van het seizoen, eind augustus/begin september, aangeven welke taak (zie ook op website voor extra informatie) je in seizoen 2023-2024 kan invullen. Mocht je toch de keuze maken om de verenigingstaak af te kopen dan kost je dat nu 150 euro. Met deze inkomsten zullen er mensen ingehuurd worden die bijvoorbeeld de werkzaamheden in de kantine, schoonmaakwerk etc. voor de verenging zullen uitvoeren. Het bestuur is van mening dat vrijwilligerswerk zoals vroeger bijna niet meer van toepassing is bij VV Zwanenburg, vele hebben weinig tijd of prioriteit voor vrijwilligerswerk. Dit betekent dat een verplichte verenigingstaak waarin bijvoorbeeld 3 bardiensten draaien in 1 seizoen de standaard is. Wanneer je dit doet dan betaal je geen 150 euro. Geef je wel dan voor eind augustus/begin september op, welke taak ga jij doen? Mocht je dit niet willen/lukken in 10 maanden tijd dan is de optie afkoop verengingstaak voor 150 euro van toepassing.

Natuurlijk waren er in de extra ledenvergadering kritische geluiden waarop door het bestuur antwoord gegeven is. VV Zwanenburg is echt niet uniek, dit speelt overal. Toch bleek dat het merendeel van de leden van mening is dat, zeker ook met het landelijk tekort aan vrijwilligers, het belangrijk is dat leden meewerken binnen de vereniging om zo het met elkaar samen te doen. Samen zijn wij VV Zwanenburg, een dorpsclub waar het goed geregeld is voor een ieder, en een voetbalclub waar je met plezier kunt voetballen.

Met vriendelijke groet,
Bestuur VV Zwanenburg

Over de schrijver

Reageer