Zwanenburg- SVA Assendelft  – De laatste wedstrijd.

De wedstrijd tegen SVA Assendelft kreeg op een heleboel onderdelen een gezellig en warm karakter. Vele mensen werden vooraf of tijdens de rust bedankt voor hun inzet voor vele activiteiten of het realiseren van een prachtig sieraad voor de club, een digitaal scorebord.

Ook was er de laatste ronde van de “latje trap” trofee en direct dus de finale. De laatste lacht niet altijd het best, maar deze keer wel, want het team van de JO 9-1 was de winnaar. Als laatste deelnemer wisten ze de meeste punten te vergaren en dus was het spreekwoord voor deze spelers van toepassing, want wie “het laatst lacht, lacht het best”.

Ook werd er in deze wedstrijd afscheid genomen van twee selectiespelers die gaan stoppen met het voetballen voor Zwanenburg 1. Mitch Snijders gaat na dit seizoen serieus werk maken van zijn trainerscarrière en zal stage gaan lopen bij Zwanenburg 1 en Martijn Degeling gaat voor langere tijd werken en wonen in Barcelona. Beide spelers willen we hartelijk bedanken voor hun inzet en het allerbeste voor de toekomst.

Daarnaast werd de tegenstander van vandaag, Kampioen SVA Assendelft, door ons gehuldigd middels een erehaag en werden zij door onze aanvoerder en voorzitter in de bloemetjes gezet. Het laatste hadden we misschien beter niet kunnen doen, want het gaf de bezoekers de nodige inspiratie waardoor zij eigenlijk na 10 minuten de wedstrijd al in het slot hadden gegooid. Toen stond het al 0-2. Voor de rust kwamen daar nog 2 treffers bij en tussendoor had Zwanenburg vrij weinig te vertellen. Sterker nog…..als SVA Assendelft nog meer had aangezet had voor de rust de stand al desastreus kunnen zijn.

Na de rust schakelde de bezoekers regelmatig een “tandje” minder en bleef het tot de 85e minuut 0-4. Maar toen was er toch nog een tegenstander die echt doorzette en de 0-5 op het bord liet aantekenen. Zwanenburg wist de tweede helft nog wel op een acceptabel niveau af te sluiten, maar dat had dus ook wel wat te maken met de inspiratie bij de bezoekers.  Gelukkig was het dus niet nodig om te kijken of er dubbele cijfers op het bord konden komen, maar helaas is niet uitgetest of de linkerkant het digitale scorebord het wel doet. Het bleef dus bij de 0-5 en daar mee was de taart op.

Tijdens en na de wedstrijd werd er afscheid genomen van de vertrekkende spelers en trakteerde het bestuur de spelers en begeleiding op een rondje. Daarmee gaan we de kaars doven…..het seizoen is ten einde en het is mooi geweest. Dit laatste is niet alleen figuurlijk van toepassing, maar ook letterlijk en de juiste conclusie. Het was een prachtig en heerlijk seizoen, waarin er door de supporters en volgers heel veel genoten is van het spel en de resultaten. Hartelijk dank aan iedereen voor de grote inzet en tot ziens in het volgende seizoen.

,

Man of the Match:

De Laatste wedstrijd van het seizoen was niet een wedstrijd waarin de echte uitblinkers goed zichtbaar waren. Maar na overleg hebben we de punten gegeven aan de spelers die veel opvielen. De eindstand volgt binnenkort.

.1 (3 punten)   – Jordy Vierbergen

.2 (2 punten)   – Steijn Blankennagel, René Jonker ,Camiel Kesbeke, Roy von Mauw en Tom

van Moorsel.

.3 (1 punten)   – Rody Bottelier, Robin Poelsma, Mitch Snijders, Martijn

Degeling, Luka van Dijken, Nigel Zwarts, Sylvian Kesbeke en  Louis Elbertse

Score verloop   Zwanenburg SVA Assendelft 0-5 (rust  0-4)

Min 07   0-1  SVA Assendelft – Noah Bruins

Min 09   0-2  SVA Assendelft – Max Boon

Min 31   0-3  SVA Assendelft – Daan Rijkhof

Min 33   0-4  SVA Assendelft – Noah Bruins

Rust

Min 84   0-5  SVA Assendelft – Max Boon

Opstelling:

Res: Max Brugman (1), Louis Elbertse (14) Sylvian Kesbeke 15) Robin Poelsma (17)

2 reacties

• Ja Evert, ook je collega dankt je voor weer een seizoen met leuke verslagen en statistieken. Vooral na de uit wedstrijden was ik altijd nieuwsgierig naar je verhaal omdat ik nooit mee ging.