De vooruitblik 26 – De laatste ronde

Vooruitblik

De voorlaatste speeldag heeft bovenin alles wel duidelijk gemaakt. De nummers 1 tot en met 4 wonnen hun wedstrijden regulier. Daarmee zijn deze ploegen klaar. SVA Assendelft is de terechte kampioen met slechts 8 verliespunten door 4 gelijke spelen en geen enkele nederlaag. Complimenten daarvoor. De nummers 2 t/m 4 gaan nacompetitie spelen en dat zijn : Hercules Zaandam, Swift en VSV. Helaas geen plekje voor ons eigen Zwanenburg, maar daar mogen we niet over mopperen. Het seizoen is geweldig verlopen en ook hier zijn complimenten op zijn plaats voor het hele team van begeleiding en spelers. Dus laten we er enorm trots op zijn.

Onderin zijn de kaarten ook wel bijna geschud. Schoten was al weg en gaat volgend seizoen een herstart maken in de 4e klasse en Ankaraspor en Nieuw West United degraderen ook direct naar de 4e klasse. Daarnaast spelen er nog 3 ploegen nacompetitie om degradatie te voorkomen. Zoals de stand nu is, worden dat zeker Alliance’22 en TOG. De laatste plek zal worden ingenomen door één van de drie teams: RCZ, TABA of Sporting Krommenie   Wij behoren dus met WSV’30 tot de twee ploegen die na zondag het seizoen zeker afsluiten. Daarnaast zijn er dan nog twee teams uit het rijtje RCZ, TABA en Sporting Krommenie die ook klaar zijn, maar wie dat zijn, weten we maandagavond.

De volledige uitslagen van speelronde 24 zijn:

SVA Assendelft – Nieuw West United 5-0

TABA – VSV 2-4

Swift – Sporting Krommenie 2-1

RCZ – TOG 4-1

Alliance’22 –  WSV’30 1-1

Hercules Zaandam – Zwanenburg 4-0

Ankaraspor is vrij

De laatste speelronde ziet er niet heel spectaculair uit. Misschien komen er nog verrassingen uit de hoge hoed. Het kan ook zo zijn dat een aantal teams voorstander is van het delen van de punten. Zelf komen we maandag 29 mei op eigen terrein in actie tegen de kampioen van deze klasse. Dat gaat nog een lastige middag worden, daar er een aantal spelers afwezig zijn i.v.m. schorsingen. Maar uiteraard kunnen we geen conclusies trekken voordat de wedstrijden gespeeld zijn.

Het is ook de laatste ronde voor de man of the match en de punten voor de speler en het talent van het jaar. Het is nog redelijk spannend en kan nog veranderingen voortbrengen.

Het complete programma voor speelronde 25 en de voorspellingen zijn:

TOG – Swift 3

Sp. Krommenie – TABA 1

VSV – Hercules Zaandam 2

Zwanenburg – SVA Assendelft 3

Ankaraspor – Alliance’22 3

WSV’30 – RCZ 2

Nieuw West United is vrij

De laatste wedstrijd is tegen SVA Assendelft. De uitwedstrijd werd met klein verschil verloren. Misschien is een gelijkspel mogelijk.  De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. Y.A. (Yannick) Mahieu. Het team van de week is de JO 9-1. Mogelijk kan dit team de koplopers nog voorbij gaan.

Iedereen is welkom bij de afsluiting van een grandioos seizoen en dus tot maandag 14.00 uur!

1 reactie

• Er degraderen 3 ploegen rechtstreeks, dus naast Schoten, Nieuw West (al 24 wedstrijden gespeeld) en Ankaraspor.
    Alliance en TOG spelen zeker nacompetitie. De derde nacompetitieplek wordt voor RCZ, Krommenie of TABA.