Zwanenburg – TOG ….45 minuten sprankelend.

Vorige week was de algehele conclusie niet positief. Zwanenburg verzuimde om de wedstrijd te dicteren en kreeg te weinig vat op het spel van tegenstander Sporting Krommenie. Resultaat een gelukkig gelijkspel.

In de wedstrijd tegen TOG moest dat vandaag dus anders. Dat was afwachten, want hoe gaat het dan verder. In de opstelling had de technische staf één wijziging doorgevoerd. Zakaria El Johari was weer in de punt van de aanval geplaatst, waardoor Steijn Blankennagel een linie kon zakken en Mitch Snijders zijn plekje kwijt was en op de bank mocht plaatsnemen.

Na de aftrap van de van de JO 11-2 begon Zwanenburg geconcentreerd aan het duel en werd er gekeken hoe men de tegenstander kon vastzetten. Dat lukt in het begin niet helemaal door de scherpe en felle start van TOG. Zwanenburg had het enigszins lastig met het hoog druk zetten van de tegenstander. Toch kon Zwanenburg redelijk goed starten en waren er in het begin acties van Camiel Kesbeke en Nigel Zwarts. Daarbij was ook duidelijk dat TOG zich niet zomaar gewonnen gaf en fel de duels in ging. Nigel Zwarts kreeg daar al vrij snel mee te maken. Tijdens een blessurebehandeling van een TOG speler gaf de trainer van TOG wat tactisch advies aan zijn voorwaartsen. Dat had effect, want een goede aanval kort daarna bracht de bezoekers op voorsprong. Zwanenburg was enigszins verbaasd, maar herpakt zich onmiddellijk door in de eerste aanval na de goal direct te scoren via Zakaria El Johari. Zo is het na 18 minuten weer gelijk en bij de 1-1 stand lijkt het of Zwanenburg even wil stabiliseren. Dat is niet helemaal het geval. Vanaf de 23e minuut loopt de thuisclub in 15 minuten uit naar een comfortabele 5-1 voorsprong. Het ene doelpunt is nog mooier dan het andere en langs de kant is het voor de supporters genieten. Jurrian te Hoonte scoort de 2-1 en 4-1 en Zakaria El Johari en Rody Bottelier scoren de 3-1 en 5-1. Daarmee zitten de mannen van aanvoerder Jordy Vierbergen in een zetel en is het wachten op meer. TOG gaat daar niet in mee. Niet alle doelpunten zijn in hun ogen terecht en verder is men van mening dat het geen dubbele cijfers mogen worden. Men blijft fel en scherp spelen en probeert de huid nog zo duur mogelijk te verkopen. Tot de rust wijzigt de stand daarom niet meer en het is afwachten wat helft 2 ons gaat brengen.

Bij Zwanenburg wordt Roy von Mauw in de rust gewisseld voor Mitch Snijders. Zwanenburg gaat wel weer voortvarend aan het tweede bedrijf beginnen, maar het doelpuntenfestijn is voorbij. Er komen wel kansen, maar de keeper van TOG is nu weer een echte sta in de weg, zoals meer wedstrijden dit seizoen. Aan Zwanenburg kant zijn er weinig echte problemen. Zo af en toe komt TOG wel tot kansjes, maar veel gevaar levert dat niet op.

Bij Zwanenburg komen in de 70e minuut 3 wissels in de ploeg. Luka van Dijken, Robin Poelsma en Kevin Verhoeve nemen de plaatsen in van Jurrian te Hoonte, Steijn Blankennagel en Zakaria El Johari. Voor Steijn Blankennagel is het helemaal zuur, want na een ongelukkige handsbal krijgt hij een gele kaart en mist hij de komende wedstrijd tegen Swift. Ook tweede spits Niels Oostwouder is niet blij, want hij heeft een meniscusblessure en moet eind mei geopereeerd worden en speelt dit seizoen niet meer. In de slotfase dringt Zwanenburg nog weer wat meer aan en zijn met name Nigel Zwarts en Jordy Vierbergen op zoek naar een goal. De laatste is de gelukkigste en weet in de 87e minuut de 6-1 op het denkbeeldige bord te zetten. Met deze stand gaat Zwanenburg voorspoedig door. Helaas kan Sporting Krommenie geen punten afsnoepen van VSV en wint de ploeg uit Santpoort met 3-2. Hercules Zaandam laat wel punten liggen tegen WSV ’30 en zo komen de nummers 2 t/m 5 steeds dichter bij elkaar. Volgende week Swift uit. Zelf ga ik vast de zegen halen bij de Paus en leef op afstand mee. De verslaggeving zal dan door Steijn Blankennagel worden waargenomen en de plaatsing van het stuk gaat mogelijk later plaatsvinden.

Dank voor deze lekkere voetbalmiddag en zeer zeker gezellige derde helft, wens ik een ieder vast volgende week een goede zondag en “dank u voor die bloemen”.

Man of the Match:

Na een heerlijke wedstrijd is het vaak makkelijk punten geven. In samenwerking met de andere deskundigen zijn de volgende mensen in de punten gevallen.3 punten. Rody Bottelier voor alle inzet en de intercepties. Jurrian te Hoonte, heerlijke vorm en nu ook nog  2 x scorend. Zakaria El Johari weer 2x scorend en belangrijk in de voorbereiding van doelpunten. Stijgt met stip in de topscorerslijst van het Haarlems Dagblad. Camiel Kesbeke, vooral in de eerste helft een ware plaag voor de tegenstander. Nigel Zwarts, plaaggeest van TOG zonder geluk vandaag.

2 punten  voor Martijn Degeling, heerlijke actieradius en regelmatig gevaarlijk

1 punt  voor het publiek wat een mindere tweede helft moest bekijken om van de derde helft te kunnen genieten.

Het overzicht:

.1 (3 punten)   – Rody Bottelier Jurrian te Hoonte, Zakaria El Johari, Camiel Kesbeke en Nigel

Zwarts

.2 (2 punten)   – Martijn Degeling

.3 (1 punten)   –  Het publiek voor het kijken

Score verloop   Zwanenburg -TOG  6-1  (rust 5 – 1)

Min 17    0-1  TOG

Min 18    1-1  Zakaria El Johari

Min 23    2-1  Jurrian te Hoonte

Min 25    3-1  Zakaria El Johari

Min 34    4-1  Jurrian te Hoonte

Min 36    5-1  Rody Bottelier