De vooruitblik 12 –Een terugblik en deel 2 competitie 2022-2023.

Vooruitblik

De winterstop is voorbij of beter gezegd “Is de Regentijd voorbij”.

Het laatste is natuurlijk een groot vraagteken, want het weer stelt zijn eigen regels.

Na een voetballoze periode gaan we weer het veld op voor het tweede deel van de competitie. Natuurlijk zijn we nog niet op de helft, maar zoals “kronieker” Arie vorige week al een tussenstand doorgaf is het ook goed om nog even terug te kijken naar de eerste 11 wedstrijden, waarvan er maar 10 meetellen.

Omdat Arie Keuning al een voorzet gaf, beperk ik me deze keer tot de “bloopers” van de schrijver. Vaak komen er weinig of geen reacties op de verslagen, maar in de afgelopen periode waren er twee reacties te noteren. De eerste reactie kwam van onze zeer gewaardeerde voorzitter. Hij gaf aan dat de goal van zijn zoon Silvian in de uitwedstrijd tegen RCZ zeker geen gelukje of fout van de keeper was, maar een snoeihard goed geplaatst schot van zoon Sil. De keeper heeft de bal waarschijnlijk alleen maar langs horen suizen. Ik had aangegeven dat het een “mispeertje” van de keeper was. Maar hulde wie hulde toekomt; het was een keihard schot en dus is deze “blooper” rechtgezet.  De tweede blooper” was het onjuist vermelden van de assist bij de 1-1 van Zwanenburg in de thuiswedstrijd tegen Swift. Het was niet de assist van Nigel Zwarts bij de gelijkmaker, maar de assist werd gegeven door Mitch Snijders. Of er meer “bloopers” zijn geweest is bij mij niet gemeld, maar er zullen ongetwijfeld critici zijn die de verslagen niet maatstaf gevend  vinden. Helaas het is niet anders en u moet het er mee doen. Reacties kunnen altijd doorgegeven worden en dan zal de tekst worden gerectificeerd of gewijzigd.

Terugkijkend op de eerste reeks wedstrijden kunnen we natuurlijk kort concluderen dat het een heerlijk seizoen is. Boven verwachting, maar heel fijn. Zoals al eerder geschreven, is de inzet en sfeer in de ploeg super en weet de technische staf er een geweldig voetballend elftal van te maken. Er wordt fris en veelal sprankelend gespeeld en er zijn heel veel spelers bezig aan een goede periode. Zonder andere spelers tekort te doen wil ik twee spelers in de spotlights plaatsen. De nieuwkomers in het eerste: Tom van Moorsel en Nigel Zwarts geven de ploeg extra spirit en zijn zeer zeker aanwinsten.

Nu zullen we in de aanloop naar de komende wedstrijd vast en zeker reacties krijgen van spelers die vinden dat ze ook genoemd hadden moeten worden, maar zoals al eerder vermeld in dit stukje, zijn heel veel spelers bezig aan een goede reeks en de strijd om de “Gouden Schoen” is dan ook in volle gang.

Jammer genoeg moeten we in de tweede seizoenshelft onze rechterspits: Bas Tichelaar gaan missen. Hij kiest voor zijn werk en de overname van een bedrijf en daar past voorlopig in ieder geval geen selectievoetbal  meer bij. Bas bedankt voor je inzet en spel en veel succes met je bedrijf en wie weet komt er nog een keer een come back ?

Met nog twee wedstrijden van de eerste reeks te gaan en dan de returns gaan we uit van  een mooi vervolg vanaf aanstaande zondag. En zoals één van de trainers aangaf, gaan ze daar zeer zeker hun uiterste best voor doen en daar rekenen we dus op.

Voor de volledigheid staan hieronder nog de uitslagen van de laatste competitieronde voor de onderbreking.

De volledige uitslagen van speelronde 11 zijn:

Swift – VSV 1-2

TOG – Sp. Krommenie 2-1

Alliance’22 – RCZ  2-3

SV Assendelft – Ankaraspor 11-1

Hercules Zaandam – Nieuw West 2-0

TABA – Zwanenburg 2-2

WSV’30 vrij

Het komend weekend en zondag 29 januari zijn er voor onze boys twee hele pittige uitdagingen. Komende zondag gaan we op bezoek in Assendelft bij de plaatselijke SV.

Dit is de trotse koploper en dat gaat vast en zeker een spannende middag worden.

Op 29 januari krijgen we Hercules Zaandam op bezoek in Zwanenburg en zij staan op dit moment ook op 20 punten. We delen dus samen plek 3.

Na deze twee wedstrijden is in ieder geval duidelijk wat onze plek is.

De generale van afgelopen zondag geeft in ieder geval een goed gevoel. De trots van Spaarndam werd op ons eigen veld met een 5-1 nederlaag huiswaarts gestuurd.

De andere wedstrijden van komend weekend zijn ook leuk, want VSV  moet naar Hercules Zaandam en daarnaast is de wedstrijd tussen RCZ en WSV’30 aantrekkelijk. Naast onze eigen wedstrijd ga ik ook bij deze “potjes” voor een gelijkspel. De andere ontmoetingen worden een zege voor de thuisclubs.

Het complete programma voor speelronde 11 en de voorspellingen zijn:

Swift – TOG 1

Alliance’22 – Ankaraspor 1

SV Assendelft – Zwanenburg 3

Hercules Zaandam – VSV  3

TABA – Sp. Krommenie 1

RCZ – WSV’30 3

Nieuw West Vrij

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 22 januari  in Assendelft tegen SV Assendelft.

Het adres is: Sportpark SVA, Communicatieweg west 10A, 1566 DA Assendelft

De wedstrijd begint om 14.00 u. en de scheidsrechter is dhr. J Smit.

We rekenen op veel supporters en voor de twijfelaars is de bestemming echt Assendelft!