Ga Volle Bak! Want samen strijden, is samen rijden.

Alleen in de auto naar een wedstrijd of training? Stap in en rijd samen! Dat is niet alleen gezelliger, maar ook een stuk beter voor het klimaat. Want wist jij dat het voetbalverkeer per jaar verantwoordelijk is voor bijna 50.000 ton CO₂-uitstoot? In het amateurvoetbal reizen we elk seizoen ruim 335 miljoen kilometer. En dat kan natuurlijk beter!

De KNVB moedigt supporters en voetballers aan om samen naar wedstrijden of trainingen te rijden en zo het aantal autokilometers in voetbalverkeer te verlagen. Ga ook volle bak en plan nu een rijopstelling voor jouw team in de Voetbal.nl-app. Zo strijden we samen voor minder CO₂-uitstoot in het voetbalverkeer.

Hoe werkt de rijfunctionaliteit in de Voetbal.nl-app?

Om teamleiders, aanvoerders en coaches te helpen is er nu een praktische tool om samen rijden naar wedstrijden of trainingen te stimuleren.

1. Download de Voetbal.nl app
  2. Open de app en ga naar rijschema