De vooruitblik 9 – Lekker doorgaan !

Vooruitblik

Ronde 8 van de competitie was opnieuw een nat en koud avontuur. Maar wel hartverwarmend qua resultaat.

Na de nederlaag tegen VSV was er afgelopen zondag zeker geen sprake van een “dipje” bij Zwanenburg. In tegendeel, er was strijdlust en overtuiging te zien en dat bracht ons weer 3 punten. We staan nu alleen op plek 4. De ploegen boven ons deden het ook goed. Zowel Swift als VSV wonnen met mooie cijfers. SV Assendelft kwam niet in het veld.

De ploegen in de middenmoot zijn Alliance’22, Hercules Zaandam, Sporting Krommenie en WSV’30. De ploegen die daarna volgen hebben duidelijk zorgen, want er degraderen drie ploegen rechtstreeks. Schoten is daarvan éen van de clubs, maar er zijn ook nog twee teams die in aanmerking komen voor de nacompetitie voor degradatie. Dat houdt in dat je vanaf plek 8 al moet oppassen dat je niet bij de onderste 5 gaat komen. Kortom het wordt best lastig voor een aantal clubs.

De volledige uitslagen van speelronde 8 zijn:

Zwanenburg – Sp. Krommenie 2-0

Nieuw West – TOG 2-3

Ankaraspor – Swift 1-9

WSV’30 – TABA 2-4

Alliance’22 – Hercules Zaandam 1-1

RCZ – VSV 0-4

De volgende competitieronde laat in principe weinig spannende wedstrijden zien. De wedstrijd tussen SV Assendelft en Alliance’22 is al gespeeld vanwege een jubileum/feest weekend bij Alliance. Dat houdt in dat de koploper dus opnieuw niet in het strijdperk gaat komen. Voor de ranglijst gaat dat dan een ander beeld geven, daar Assendelft dan een wedstrijd minder heeft dan de achtervolgers.

Een andere aardige wedstrijd is misschien nog  de ontmoeting tussen Hercules Zaandam en WSV’30. Daar blijft het wel bij.

Zelf moeten we wel bij de les zijn, want TOG kan natuurlijk zo maar een “vreemd konijn uit de hoge hoed toveren.” We rekenen op winst in Amsterdam Oost, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Het complete programma voor speelronde 9 en de voorspellingen zijn:

Swift – Nieuw West 1

TOG – Zwanenburg 2

Sp. Krommenie – VSV 2

SV Assendelft – Alliance’22 1-1 (gespeeld op 23-10-2022)

Hercules Zaandam – WSV’30 1

TABA – Ankaraspor 1

Zwanenburg speelt zondag 27 november dus uit bij TOG en deze club is weer te vinden op sportpark Middenmeer in Amsterdam Oost. Het adres is: Radioweg 69, 1098 NG,

De wedstrijd begint om 14.00 u. en de scheidsrechter is dhr. R Dumont.

Het wordt weer een uitdaging om in Amsterdam Oost te komen en we wachten af hoe dit avontuur gaat aflopen na de belevenissen bij ons vorige bezoek aan dit sportpark.

We hopen veel supporters te kunnen zien.