Zwanenburg – Sporting Krommenie  “Een revanche”

De titel boven dit artikel zegt natuurlijk al voldoende. We hebben geen last van het onterechte verlies van vorige week en pakken de mooie lijn gewoon weer op.

Het weekend was bijna helemaal goed daar de zaterdag 1 en de zondag 2 ook hun wedstrijden in winst konden omzetten. Helaas was het team van de dames minder gelukkig en werd er bij en in Volendam verloren.

Voor het team van de wederom goed spelende Jordy Vierbergen wordt het meer en meer een seizoen waar je alleen maar van had kunnen dromen.

Sporting Krommenie is een nieuwe tegenstander in onze poule en zeer zeker een verrijking.

Het team speelt en strijdt op een sportieve manier en de club laat een positieve uitstraling zien in en om het veld.

De wedstrijd wordt om even over twee uur gestart door de spelers van de JO 10-4 en daarna zet de scheidsrechter, Bram Bos, de wedstrijd officieel in gang.

Helaas is het weer niet echt een supporter deze dag, wat inhoudt dat vele supporters in de kantine achter het glas blijven of helemaal de weg niet konden vinden en mogelijk weer ergens in Assendelft zijn aangekomen. Wel een pluim voor de dames von Mauw en Blankennagel die in weer en wind toch gewoon de wedstrijd buiten willen volgen.

Door de afwezigheid van Martijn Degeling begint Mitch Snijders vandaag in de basis. Ook Niels Oostwouder start vandaag en daardoor mag naast Bas Tichelaar ook Kevin Verhoeve warm in de dug-out blijven zitten.

De wedstrijd begint goed en Zwanenburg scoort al bijna uit de eerste aanval. Daarna laat ook Krommenie zien dat het graag met de punten naar huis wil gaan.

Toch is het Zwanenburg wat het eerst de aanvallende aspiraties in een doelpunt weet om te zetten. Na goed 7 minuten spelen weet Tom van Moorsel met een lange bal Nigel Zwarts te bereiken en die kan prachtig afronden. Een heerlijke voorsprong en dat geeft energie. Krommenie blijft het wel proberen, maar bij onze 16 meter is de inspiratie weg en weet men niet meer wat men moet doen. Ook staat onze verdediging weer als een huis en als de bal er een keer wel doorkomt staat onze sluitpost op de goed plek of weet “katachtig” te reageren. Dat doet hij in de 23e minuut en mogelijk haalt hij hiermee wel de angel uit het aanvalsspel van de bezoekers. Zo af en toe weet Krommenie gevaarlijk te worden, maar echt tot grote kansen komt men niet en het is Zwanenburg, in de persoon van Zakaria el Johari, die de beste kansen krijgt. Maar voor de rust wordt er niet meer gescoord en is het alleen de temperatuur die zich meer en meer in negatieve zin laat gelden.

Na de theepauze heeft Zwanenburg niet gewisseld en gaat men opnieuw goed van start.

Een beslissing komt er echter niet snel. Wel regent het in het echt hard, maar ook qua kansen voor Zwanenburg.

Maar als je het niet kan of mag afmaken, heeft de tegenstander nog steeds hoop  en kans op een goed resultaat. Dat is ook het geval bij de bezoekers en men probeert op allerlei manieren de wedstrijd een ander beeld te geven.

Dat lukt Krommenie niet en als opnieuw onze verdediging geen krimp geeft, zakt de moed uiteindelijk Krommenie in de schoenen en legt men zich neer bij een nederlaag.

De uitslag wordt er in de laatste minuten niet beter op voor Krommenie. Na een zekere goal die wegens buitenspel wordt afgefloten, krijgt Zwanenburg kort voor tijd de beloning voor het harde werken. Kevin Verhoeve bekroont zijn “sprankelende en enerverende” 5 minuten invallen, door een bal door te koppen in de voeten van een Krommenie verdediger. Deze speler doet wat wij al eerder hadden kunnen en moeten doen….de bal in het doel schieten.

En dus de 2-0 laten aantekenen. Daarna is het voor de zeer goed en prettige leidende scheidsrechter, Bram Bos, voldoende en laat hij iedereen de warme ruimten of douches van Zwanenburg opzoeken.

Voor Zwanenburg een mooi resultaat en nu lekker op plek 4 in de rangschikking. Volgende week weer een uitwedstrijd tegen TOG en daarna nog voor de winterstop Swift thuis en TABA uit en dan gaan we kerst vieren.

Geniet van de pepernoten.

Man of the Match:

Zoals al aangegeven in het verslag blijft het genieten van het team. Is het voetballend een keer niet mooi, dan wint de inzet en opofferingsgezindheid het weer en toont het team karakter. In de wedstrijd tegen Sporting Krommenie was het voetbal niet echt sprankelend. Waarschijnlijk speelde het koude en natte weer daar een  belangrijke rol in, maar de inzet was zeker super en dat geeft opnieuw een lijstje met veel punten.

Onbetwiste uitblinkers waren Camiel Kesbeke, Roy von Mauw en Nigel Zwarts en de rest krijgt allemaal 2 punten. Wat gaat dat straks brengen aan het einde?

. 1 (3 punten)              – Camiel Kesbeke,  Roy von Mauw en Nigel Zwarts

. 2 (2 punten)               – René Jonker, Jordy Vierbergen, Jurrian te Hoonte,

Mitch Snijders, Steijn Blankennagel, Tom van Moorsel, Niels

Oostwouder,  Zakaria el Johari, Bas Tichelaar, Kevin Verhoeve, Max

Brugman en Robin Poelsma.

. 3 (1 punt)                  – alle supporters

Score verloop   Zwanenburg-Sporting Krommenie 2-0 (rust 1-0)

07e min – 1-0 Nigel Zwarts

Rust