Energieverbruik vv Zwanenburg

Football vs Money

De energiecrisis raakt iedereen, zo ook VV Zwanenburg. Als club gebruiken we jaarlijks veel stroom en gas. Denk aan het douchen, de verwarming in de kantine en kleedkamers en de koelingen onder de bar. We zijn als club druk bezig met het verduurzamen van het park en streven ernaar om de energierekening zo laag mogelijk te houden. Een aantal jaar geleden hebben we geïnvesteerd in LED-veldverlichting. Dit leverde ons een forse stroombesparing op.

De afgelopen tijd hebben we bovendien nog een aantal extra maatregelen genomen om ons energiegebruik terug te dringen. Zo hebben we geïnvesteerd in nieuwe koelingen onder de bar, een besparing van ruim 20% op het stroomgebruik. We zijn bezig met uitbreiden van het aantal zonnepanelen op ons complex. Daarnaast proberen wij ook door kleine aanpassingen het energiegebruik nog verder te reduceren. Voorbeelden hiervan zijn het later aan doen van de frituur in de keuken, de kachel in de kantine minder vaak aan en alle lampen aangepast naar LED.

Maar we hebben jullie hulp ook nodig. Jullie kunnen ook helpen met het verlagen van ons energieverbruik. Hoe? De schuifdeuren in de kantine zullen gedurende de komende maanden dicht blijven om onnodig stoken tegen te gaan. Wij willen jullie dan ook vragen om die deuren niet te openen. De enige in- en uitgang van de kantine is de hoofdingang. Zo willen we besparen op onze gasrekening. Laat ramen en deuren niet onnodig lang open staan. Douche bewust.

Alleen samen krijgen we de energierekening omlaag. Samen zijn wij VV Zwanenburg.