De vooruitblik 6 – Een moeilijk klusje ?

Vooruitblik

Zondag 30 oktober was het voor Zwanenburg een prima middag. Zwanenburg 1 en Zwanenburg 2 wonnen beide hun wedstrijd en dat onder een heer herfstzonnetje.

De andere wedstrijden in deze klasse waren toch niet helemaal goed voorspeld.

Het gelijkspel tussen Sp. Krommenie en WSV’30 was al voorzien, maar de uitslagen van Alliance’22 en Hercules Zaandam tegen TOG en RCZ waren wel speciaal. Hierdoor komen de ploegen bovenin wel bij elkaar en zijn er nu 6 ploegen die voor de bovenste plekken gaan.

SV Assendelft en Alliance staan op de plekken 1 en 2 met 14 en 12 punten, maar deze ploegen hebben wel al een wedstrijd meer gespeeld. Daarna staan er 4 ploegen op 10 punten, waaronder dus ons eigen team. Heel mooi en ook wel prettig.

Het wordt eigenlijk een hele leuke strijd en een aantal ploegen zullen niet veel van elkaar verschillen qua kracht.

De volledige uitslagen van speelronde 5 zijn;

Swift – Schoten 5-1

TOG – Alliance’22 1-1

Sp. Krommenie – WSV’30 2-2

VSV – Ankaraspor 6-0

Zwanenburg – Nieuw West 2-0

Hercules Zaandam – RCZ 2-2

TABA – SV Assendelft 0-4

De eerste zondag van november gaat weer wat meer informatie geven. VSV en Sp. Krommenie gaan een makkelijke middag tegemoet. WSV zal ook wel winnen en voor TABA ligt er een kans tegen Schoten om punten te sprokkelen. Leuke wedstrijden zijn er bij Alliance tegen Swift en SV Assendelft tegen Hercules Zaandam. Daar gaan we een gelijkspel op zetten, omdat dit voor ons ook voordelig zou zijn.

Zelf mag Zwanenburg naar Zaandam om de strijd aan te binden tegen RCZ. Deze ploeg moet ons mogelijkheden bieden, maar het kan ook zo maar moeilijk worden.

De ploeg speelde gelijk tegen Hercules en enkele jaren terug hebben wij al eens tegen deze mannen gespeeld en hadden we een lastige middag en moest er een nederlaag worden geïncasseerd. Het kan er dus best om gaan spannen.

Het complete programma voor speelronde 6 en de voorspellingen zijn:

Nieuw West – VSV 2

Ankaraspor – Sp. Krommenie 2

WSV’30 – TOG 1

Alliance’22 – Swift 3

Schoten – TABA 2

SV Assendelft – Hercules Zaandam 3

RCZ – Zwanenburg 2

Zwanenburg speelt zondag 6 november in Zaandam tegen RCZ. De wedstrijd begint om 14.00 u. en de scheidsrechter is dhr. A Hovinga.

RCZ is te vinden op sportpark Jagersveld aan de Dr. HG Scholtenstraat 20, 1509 AR in Zaandam

We hopen op mooi weer en uiteraard zijn er veel supporters welkom.