Zwanenburg-Nieuw West United…  Een  schitterend vervolg.

Na de gewonnen wedstrijd bij Ankaraspor was de stemming al goed. Waar we vorig seizoen bij het begin van de winterstop slechts 5 punten hadden weten te veroveren was er nu al een positief gevoel. Het draait en het team speelt over het algemeen alleraardigst voetbal.

Deze week was de tegenstander op ons eigen terrein het altijd lastige Nieuw West uit Amsterdam Geuzenveld. Een tegenstander die altijd leuke en goed spelers in het veld brengt en zeker kwaliteiten heeft.

Zwanenburg begon de wedstrijd nagenoeg met hetzelfde team als in de wedstrijd tegen Ankaraspor. Alleen Camiel Kesbeke begon nu direct in de basis. Op de bank met wissels waren Niels Oostwouder en Bas Tichelaar terug van weggeweest en verder nog enkele getrouwen.

Na de aftrap door 2 spelers van de JO 11-3 begon Zwanenburg de wedstrijd goed.

Het initiatief werd direct genomen en de ploeg toonde onmiddellijk een instelling die duidelijk maakte dat de punten vandaag in Zwanenburg bleven. De verdediging stond goed en vooral cenraal werd er zeer weinig weggegeven. Nieuw West kon met goed voetbal zo af en toe een speldeprikje uitdelen, maar eigenlijk was ingrijpen van onze sluitpost niet echt nodig en was zijn eerste opvallende actie de assist op de 1-0 van Nigel Zwarts. Een lange bal van René Jonker bracht Nigel Zwarts na een foutje van de back van Nieuw West in de ruimte. Eigenlijk werd een voorzet verwacht, maar Nigel ging zelf door en wist met grote overtuiging de bal in het doel te werken. Daarna was het tot ongeveer 10 minuten voor de rust de thuisploeg die het spel dicteerde. Roy von Mauw maakte na een schitterende aanval de 2-0, maar helaas kon deze treffer de goedkeuring niet krijgen van de scheidsrechter en ging dit niet door wegens buitenspel. Ook kreeg Steijn Blankennagel na 30 minuten nog een schitterende kans op de 2-0. Dat lukte dus niet voor de rust. Ook kwamen we goed weg toen een vermeende handsbal niet werd omgezet in een penalty voor Nieuw West.

De zeer goed leidende scheidsrechter zag er geen echte “pingel” in en zo kon met een kleine voorsprong de rust gestart. Maar in de laatste 10 minuten voor de rust liet Nieuw West ook zien dat het goed kon voetballen en zeker gevaarlijk kon worden. De Zwanenburg defensie liet zich echter niet verrassen en dus bleef het 1-0.

Na de rust kwam Bas Tichelaar in de ploeg voor Kevin Verhoeve. Zwanenburg begon opnieuw fel en scherp en met name linkersbuiten Nigel Zwarts bleef regelmatig gevaar stichten in de defensie van Nieuw West. Toch was het in de 55e min Jordy Vierbergen die echt voor gevaar zorgde en met een vrije trap vanaf rechts het hoofd van Zakaria el Johari wist te vinden. Onze man in vorm wist opnieuw het net te vinden met een kopbal en zo kwam de 2-0 op het bord.

Daarna had Zwanenburg de wedstrijd in het slot moeten gooien en af moeten maken, maar dat gebeurde niet. Zo kon Nieuw West opnieuw aan het eind van de 2e helft aandringen en nog pogingen doen om dichterbij te komen.

Dat liet Zwaneburg echter niet toe en zo kwam er na een heerlijke wedstrijd weer een overwinning in de boeken en weten we na 5 wedstrijden al het prachtige aantal van 10 punten te kunnen bijschrijven.

Dat maakt de seizoenstart zeer prettig en het geeft de supporters een heel goed gevoel.

Volgende week in deze vorm maar opnieuw de strijd aanbinden tegen RCZ en dan gaan we naar VSV.

We gaan zien wat het allemaal gaat brengen, maar voor nu is dit een mooie zondag geweest.

Winst voor Zwanenburg 1 en ook de eerste overwinning voor Zwanenburg 2…. Heerlijk.

Man of the Match:

In dit seizoen valt vooral de teamprestatie elke keer op en dat resulteert in punten voor de hele ploeg. Uitblinkers waren deze keer onze aanvoerder en de ontdekking van dit seizoen. Maar daarmee zou de rest van de ploeg vergeten worden en dat mag niet.

Toch moet er naast de heerlijke wedstrijdinstelling en de bereidheid om voor elkaar te werken ook aandacht worden geschonken aan de invloed van het technische trio.

Waar in het verleden al een duidelijke invloed zichtbaar was van het duo Richard Griffioen en Lex von Mauw, toen zij de taken tussentijds overnamen van de vertrokken trainer.

Dit seizoen is de invloed zeer goed zichtbaar. Het technische trio met als derde man Jan Prevoo weet de ploeg dusdanig te prikkelen en te stimuleren dat er een zeer prettige maar ook grote teameenheid is ontstaan die de ploeg naar dit niveau brengt en ook dus resultaat oplevert. Dus bovenal deze keer 5 punten voor ieder lid van de staf…….Super en ga zo door.

. 1 (3 punten)              – Jordy Vierbergen en Nigel Zwarts

. 2 (2 punten)              – Zakaria el Johari, Camiel Kesbeke, Roy von Mauw en Tom van

Moorsel

. 3 (1 punt)                  – René Jonker, , Jurrian te Hoonte,