De vooruitblik 5 – Een goed vervolg ?

Na een vrij weekend gaan we nu weer spelen. De uitslagen van de vorige speelronde waren vooral voor de ploegen in het linkerrijtje goed. Uitzondering was de stevige nederlaag van Swift. De ploeg van het Olympiaplein speelt wisselvallig en heeft nog niet de vorm van het vorige seizoen te pakken. Ook VSV heeft daar mee te maken.

De kopploegen zijn dus twee ploegen die we niet kennen, SV Assendelft en Hercules Zaandam en daarnaast het verrassende Alliance’22.

Deze ploeg heeft afgelopen weekend al de wedstrijd  van 27 november gespeeld tegen SV Assendelft en daar weer met 1-1 gelijkgespeeld. Beide ploegen staan nu met 11 punten uit 5 gedeeld op de 1e plaats.

Onze eigen mannen boekten een prima overwinning bij Ankaraspor op een hobbelig en slecht “grasveld.” Na een wat mindere eerste helft werd het uiteindelijk 1-4 voor onze boys en was vooral Zakaria el Johari goed op dreef en scoorde daar 3 doelpunten.

Natuurlijk hopen we dat hij deze vorm vast kan houden en komend weekend weer doeltreffend kan zijn. Maar verder toont Zwanenburg ook vorm en zijn we goed bezig.

De volledige uitslagen van speelronde 4 zijn;

Ankaraspor – Zwanenburg 1-4

WSV’30 – VSV 3-4

Alliance’22 – Sp. Krommenie 1-1

Schoten – TOG 1-5

SV Assendelft – Swift 5-1

Hercules Zaandam – TABA 3-2

RCZ – Nieuw West 1-2

Het programma van speelronde 5 is redelijk goed te voorspellen. Natuurlijk zijn er altijd verrassingen, maar als alles normaal verloopt lijkt het dus simpel. Nu we een aantal speelrondes achter de rug hebben, beginnen de krachtsverhoudingen dus duidelijk  en zichtbaar te worden. De ploegen die bovenin meedraaien krijgen komend weekend allemaal een tegenstander die het nog niet zo goed doen. uitzondering is dus de wedstrijd tussen Sp. Krommenie en WSV’30. Daar zou een gelijkspel zomaar mogelijk zijn, daar de ploegen redelijk dicht bij elkaar staan.

Uiteraard verwachten we van ons eigen team een overwinning. Nieuw West heeft wel twee overwinningen geboekt in de laatste wedstrijden, maar we gaan uit van het continueren van de doorgaande lijn van Zwanenburg.

Het complete programma voor speelronde 5 en de voorspellingen zijn:

Swift – Schoten 1

TOG – Alliance’22 2

Sp. Krommenie – WSV’30 3

VSV – Ankaraspor 1

Zwanenburg – Nieuw West 1

Hercules Zaandam – RCZ 1

TABA – SV Assendelft 2

Zwanenburg speelt zondag 30 oktober weer thuis en de wedstrijd begint om 14.00 u.

Het team van de week is de JO 11-3 en de scheidsrechter is deze middag is dhr. T Mes.

Tot ziens.