Ankaraspor – Zwanenburg….  een bijzondere ambiance.

In de langdurige periode die ik achter me heb liggen als voetballer en volger of supporter/ krabbelaar heb ik het nodige meegemaakt. Prachtige accomodaties en strakke velden, maar ook sportparken met vergane glorie. Aan het hoofdstuk “vergane glorie” kan ik na vandaag weer een hoofdstuk toevoegen.

De reis ging deze keer naar het sportpark Middenmeer. Inderdaad in Amsterdam Oost, direct naast de plek van de oude thuishaven van Ajax. Het veld lag ingeklemd tussen de velden van WVHEDW en zou horen bij de velden van Overamstel. Deze club was ooit in mijn tijd als speler één van de bespelers van het sportpark. Via het pad langs de ijsbaan kwamen Rien Kruijt en ondergetekende bij het veld. De spelers waren al bezig aan de warming up op `echt gras`en elftalleider Piet Zaal zat voor het gebouwtje wat de kleedkamers zouden moeten zijn. Hij concludeerde dat het er niet echt super uitzag. Omdat we redelijk op tijd waren, gingen we op zoek naar een kantine. Die bleek er wel te zijn. De deuren van de hoofdingang waren met planken en plastic afgedicht en we konden de kantine in via de keukeningang. Daar zat een groepje mensen te eten en wij vroegen of er ook voor ons iets te drinken was. Helaas was dat niet geval. De man achter de bar vertelde ons dat de kantine niet open was. En nu….????  We kregen het advies om naar het complex van WVHEDW te gaan aan de andere kant van het veld. Daar bleek inderdaad alles wel verkrijgbaar en werden wij toch nog gered.

Maar het voorspelde voor de wedstrijd niet veel goeds. Dat bleek ook bij het begin. Onze spelers moesten lang wachten en dat de wedstrijd maar 4 minuten later dan gepland begon, viel nog mee.

Toch was het voor de concentratie niet goed. Zwanenburg begon niet goed. Het vertoonde spel was onrustig en rommelig en onze mannen hadden veel moeite met het hobbelige veld.

De eerste helft was zeer zeker voor Ankaraspor en de verbazing was groot toen Zwanenburg kort voor de rust uit één van de spaarzame goede aanvallen de 0-1 kon aantekenen. Spits Zakaria el Johari wist met een prachtige actie de keeper te verschalken.

Tijdens de rust ging de groep Zwanenburg supporters wederom naar de kantine van WVHEDW. Ook de scheidsrechter van dienst ging daar naar toe en had het blijkbaar zo gezellig dat hij de tijd enigszins vergat en de pauze door ingrijpen van trainer Jan Prevoo beperkt bleef tot 20 minuten. Maar als wij de scheidsrechter zelf niet gehaald hadden, was dat waarschijnlijk langer geweest en waren de Zwanenburgers niet voor donker thuis geweest.

De 2e helft begon met een tegenvaller, want Ankaraspor wist de stand weer gelijk te trekken en dat voorspelde weinig goeds. Zouden de technisch vaardige spelers van de tegenstander nu echt doorpakken en Zwanenburg in de greep nemen.

Gelukkig was dat niet het geval. Twee minuten later was het opnieuw Zakaria el Johari die zijn tweede treffer noteerde en daarna leek het of Ankaraspor de energie kwijt was.

Toch duurde het tot de 78e minuut voordat Zwanenburg echt de wedstrijd in het slot gooide.

Invaller Sylvan Kesbeke of is het Sylvian, maakt kort na zijn invallen de 1-3 en enkele minuten voor tijd werd het ook nog 1-4 door opnieuw Zakaria el Johari.

Een lekkere overwinning en met de 7 punten doen we goed mee in de bovenste helft van de

Ranglijst.

Komend weekend even vrij en daarna krijgen we thuis Nieuw West op bezoek.

Man of the Match:

Vorige week konden we al aangeven dat er meer spelers in de prijzen kunnen vallen. Deze week echter plotseling andere hoofdrolspelers. Maar zeer zeker terecht en volgens de commissie ook de verdienste van hun spel. Dat iedereen daarnaast punten kreeg, had vooral te maken met de getoonde energie. Dat is ook terug te vinden in het verslag en geeft iedereen een goed gevoel.

. 1 (3 punten)              – Zakaria el Johari en René Jonker

. 2 (2 punten)              – Nigel Zwarts

. 3 (1 punt)                  – Robin Poelsma, Roy von Mauw, Jordy Vierbergen, Jurrian te Hoonte,

Steijn Blankennagel Martijn Degeling, Tom van Moorsel, Kevin