Jeugdvoetbal Nieuws

Maak kennis met: Mick Smit

Afgelopen week was het ‘Week van de Scheidsrechter’. Het perfecte moment om iedereen kennis te laten maken met de jongste scheidsrechter van VV Zwanenburg: Mick Smit

Naam: Mick Smit
Leeftijd: 11 jaar

School: Jong Geleerd te Halfweg

Waarom wil je scheidsrechter worden?

Ik kan zelf niet goed voetballen, maar vind het spel wel heel tof! Dus een leuke manier om met voetbal bezig te zijn. Het verantwoordelijkheidsgevoel erbij vind ik ook super! Binnenkort mag ik gaan starten met de scheidsrechterscursus.

Wie is je grote voorbeeld?

Bas Nijhuis, want hij houdt van doorspelen en houdt niet van gezeur, en is heel direct.

Welke wedstrijd hoop je ooit te mogen fluiten?

In Nederland, het Nederlands elftal tegen Duitsland!

Waarom zouden andere kinderen ook scheidsrechter moeten willen worden?
Omdat het heel leuk is om een wedstrijd te leiden en je kan ook heel erg genieten van het spel. En je kunt er ook goed leren voor jezelf op te komen.

Wat wil je verder nog kwijt?

Ik wil VV Zwanenburg bedanken voor de mooie start met goede ondersteuning, en de mogelijkheden die ze mij bieden. Ik voel me thuis bij VV Zwanenburg.

3 reacties

• Ik vind Mick echt super tof. Al pikt hij af en toe mijn fluitje in, gun ik het hem graag om op deze manier toch meters te maken in zijn favoriete sport!

• Mick,
    Wat goed is valt op, en dat deed je als scheidsrechter , heb je een paar keer gezien en je valt op door je uitstraling en je duidelijke optreden, de spelertje’s in het veld zien en voelen dit ook, je kreeg na afloop dan ook veel complimenten ook van de tegenstander, ga zo door je bent een geboren scheids die het nog ver gaat schoppen.