Zwanenburg – WSV´30 een leuke wedstrijd

Vooraf werd deze wedstrijd door “de krabbelaar” als niet makkelijk beschreven. In de voorspelling werd ook uitgegaan van een nederlaag. Ook adviseerde ik “zoonlief” en keeper René om maar een telraam mee te nemen. Dit voorgevoel besprak ik voor de wedstrijd ook met trainer Jan Prevoo. Beide heren vroegen mij of ik wel helemaal helder was, daar ze zelf uitgingen van een gelijkspel of een kleine “stiekeme” overwinning.

Bij de warming-up bleef het slechte voorgevoel leven. De tegenstander was een frisse, jonge ploeg met veel lengte en bij Zwanenburg ontbraken Niels Oostwouder (blessure) en Bas Tichelaar (voetbalreis naar Engeland) en was het aantal aanvallers teruggebracht tot twee in de opstelling en één op de bank. De opstelling van het trainertrio was dan ook deze keer gewijzigd in 4-4-2.

Op het middenveld was er nu weer een plek voor Martijn Degeling en de van vakantie teruggekeerde Kevin Verhoeve stond rechts in de tweemans aanval.

De aftrap werd verricht door twee spelers van de JO 9-4 en zij scoorden heerlijk.

De wedstrijd begon daarna onder een heerlijk herfstzonnetje en de ploegen waren aan elkaar gewaagd. Over en weer werd er aangevallen en kwamen er kansen. De mogelijkheden van onze eigen boys waren groot en eigenlijk had een voorprong in de beginfase zeer zeker ook terecht geweest. Maar de kansen werden niet benut en ook WSV’30 kreeg mogelijkheden. In een bepaalde fase van de eerste helft oogde de thuisploeg ook nerveus en was er veel balverlies. De verdediging moest een aantal keren “alle zeilen bijzetten” om het doel schoon te houden. Maar de wedstrijd was aantrekkelijk en de ploegen waren eigenlijk goed vergelijkbaar. Een doelpuntloze ruststand was dan ook een juist beeld van de verhoudingen geweest, maar kort voor de rust wist WSV’30 toch een gaatje te vinden in de Zwanenburgse afweer. Een goed opgezette aanval via een aantal schijven brengt een aanvaller van WSV’30 voor ons doel en hij weet de kans keurig te benutten en zo is het een domper dat we deze 0-1 moeten incasseren.

Na de rust gaat Zwanenburg toch terug naar het 4-3-3 systeem en wordt Nigel Zwarts ingebracht voor de jarige Mitch Snijders.

Direct ontstaat er dan dreiging op de linkerkant en Zwanenburg wil duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. In de 57e minuut lukt dat ook. Uit een vrije trap van Kevin Verhoeve weet Tom van Moorsel het net te vinden. Zwanenburg ruikt dan meer, maar WSV’30 wil ook blijven aanvallen. Beide ploegen voetballen echt voor de overwinning. Toch is het de thuisploeg die op voorsprong komt in 71e minuut. Opnieuw is het een stilstaande of standaard situatie waaruit Steijn Blankennagel nu weet te scoren. De voorsprong voor onze jongens is zeer zeker verdiend en het voorgevoel van de warming up is dan allang weg. Stilletjes ga ik geloven in het idee van de trainer en keeper dat een kleine overwinning wel tot de mogelijkheden behoort.

Daar ziet het in de slotfase lang naar uit. WSV’30 gaat met man en macht aanvallen en zet vier aanvallers in de voorhoede. Dat geeft Zwanenburg ruimte en Zakaria el Johari scoort zelfs de 3-1 voor Zwanenburg. Dit doelpunt wordt helaas afgekeurd wegens buitenspel.

En dan gebeurt het toch. Twee minuten voor tijd weet WSV’30 de gelijkmaker op het bord te zetten.  Daarna wordt het nog spannend, want beide teams willen eigenlijk nog scoren. Dat resulteert ook in te stevig spel en zo is het terecht en verstandig dat de goed leidende scheidsrechter Wienholds maar weinig extra tijd bijtelt en na 92 minuten de ploegen naar de kleedkamer stuurt.

Eigenlijk is iedereen tevreden met dit gelijke spel en zo gaan beide ploegen met een punt naar huis.

Man of the Match:

Deze keer wederom punten voor alle spelers. Dat is voor de goede volgers waarschijnlijk al voldoende informatie. De commissie is tevreden en het vertoonde spel was een “genot voor het oog”. De wedstrijd was heel aantrekkelijk en er werd sportief en eerlijk gespeeld.

Dat er aan Zwanenburgse kant 4 uitblinkers waren die apart moeten worden genoemd is echter wel terecht. Maar ook andere spelers kwamen dicht bij een hogere score.

Volgende week mogelijk meer winnaars.

. 1 (3 punten)              – Camiel Kesbeke en Jordy Vierbergen

. 2 (2 punten)              – Roy von Mauw en Steyn Blankennagel

. 3 (1 punt)                  – René Jonker, Jurrian te Hoonte, Mitch Snijders, Martijn Degeling,

Tom van Moorsel, Kevin Verhoeve, Zakaria el Johari, Nigel Zwarts,