De Vooruitblik 2 ….Een goed vervolg ?

Vooruitblik

eerste competitieronde leverde ons eigen vlaggenschip direct 3 punten op. Na een leuke wedstrijd die op en neer ging, trok Zwanenburg uiteindelijk aan het “langste eind” en sleepte een verdiende overwinning uit het vuur. Natuurlijk stond deze wedstrijd vooral in het teken van onze spits en “ uitslaper” Niels Oostwouder. Hij scoorde 2 doelpunten en werd uitvoerig geïnterviewd in de maandageditie van het Haarlems Dagblad en staat met zijn doelpunten ook direct vermeld in de lijst van topscorers van onze regio. Maar nu volhouden of gewoon weer zo door blijven gaan en even te laat komen en dan alle energie in de tweede helft stoppen. We gaan het zien?

De andere wedstrijden gaven nog niet veel informatie over de sterkte van de teams. Natuurlijk was de uitslag van Swift goed en opvallend en ook het gelijke spel van VSV viel op.

Naast de twee gelijke spelen, waren er ook overwinningen voor WSV’33, Hercules Zaandam en onze komende tegenstander Alliance’22. Misschien dat de competitieronde van 2 oktober ons een beter beeld gaat geven van fe verhoudingen.

De uitslagen van speelronde 1

Swift – RCZ 8-1

Ankaraspor – WSV’30 2-3

Nieuw West – Alliance’22 0-2

Sp Krommenie – Hercules Zaandam 0-2

TOG – TABA 3-3

VSV – SVA 1-1

Zwanenburg – Schoten 4-3

Voor het komend weekend staat er weer een leuk programma op de agenda. WSV’33 krijgt bezoek van Nieuw West en Assendelft en Krommenie spelen een regio derby. Daarnaast gaan VSV en Swift op bezoek bij wat zwakkere ploegen. De andere clubs gaan ons laten zien of ze mee gaan doen in het linker of rechter rijtje.

Zwanenburg gaat op bezoek bij Alliance”22. Deze ploeg ligt onze mannen niet echt. Alle ontmoetingen in de laatste 2 seizoen gingen moeizaam en het is dus niet echt een wedstrijd om naar uit  te zien. Ook de eerste wedstrijd van de voorbereiding ging verloren voor de Midwest cup.

Toch hopen we stiekem op een remise, daar men ook bij Alliance’22 nog niet enthousiast is over de vorm

Het complete programma voor speelronde 2 en de voorspellingen zijn:

WSV’30 – Nieuw West 1

Alliance’22 – Zwanenburg 3

Schoten – VSV 2

SV Assendelft – Sp. Krommenie 1

Hercules Zaandam – TOG 1

TABA – Swift 2

RCZ – Ankaraspor 2

Zwanenburg speelt zondag 2 oktober dus om 14.30 bij Alliance’22 in Haarlem op het Sportpark van de club. Het adres is: Zeedistelweg 2, 2015 KT Haarlem. De wedstrijd staat onder leiding van  scheidsrechter dhr. F v. d. Ploeg.

Wij rekenen op veel supporters….. tot ziens.