De Vooruitblik 1 – Een nieuw seizoen.

Vooruitblik

Een start van een nieuw seizoen en nieuwe kansen.

Optimistisch en hoopvol ben je bij het begin van een nieuw seizoen altijd en uiteraard is het voorafgaand aan de eerste competitieronde vaak erg moeilijk om een beeld te geven van de verhoudingen en kwaliteiten van de ploegen.

Het vorige seizoen kon ons vlaggenschip zich redelijk handhaven in de middenmoot van de 3e klasse C. Er waren leuke en succesvolle wedstrijden en op andere momenten viel het resultaat en het spel wat tegen. De tweede seizoenshelft was duidelijk een stuk beter dan het eerste deel en aan het einde van het seizoen kon op de afsluitende feestavond Jordy Vierbergen als speler van  het jaar de “goeden schoen” in ontvangst nemen en kreeg Steijn Blankennagel de prijs voor het talent van het jaar.

De focus kan dus nu volop op de nieuwe competitie.

Medio augustus is de voorbereiding begonnen en de mannen van het technische trio Jan Prevoo,  Richard Griffioen en Lex von Mauw speelden in deze periode oefenwedstrijden tegen diverse tegenstanders. De wedstrijden waren grotendeels in het kader van de Midwest Cup c en de KNVB beker.

De resultaten waren niet altijd super en in de laatste twee wedstrijden werd het team zelfs getrakteerd op stevige nederlagen. Dat vraagt dus om herstel.

In de Midwest Cup en de KNVB beker is het dit seizoen dus direct al voorbij.

Hoe de competitie gaat verlopen is nog een vraagteken. In de selectie zijn een aantal spelers gestopt of over naar een andere club of onze Zaterdag 1.

Nieuwe spelers van buitenaf zijn er niet echt. Wel is Luka van Dijken terug en daarnaast zijn er een aantal spelers uit de jeugd en de onder 23 doorgeschoven. Mogelijk zitten daar nieuwe “toppers” tussen.

We gaan het maar afwachten en er het beste van hopen. In ieder geval wensen wij de technische staf en de spelers een fijn en mooi seizoen en veel succes.

Voor de eerste ronde zijn er op papier leuke wedstrijden. Zwanenburg speelt wederom in de 3e klasse C, maar er zijn een aantal nieuwe clubs in deze afdeling en andere teams zijn of naar een andere regio gegaan of hebben gekozen voor het spelen op de zaterdag.

Het complete programma voor speelronde 1 en de voorspellingen zijn:

Swift – RCZ 1

Ankaraspor – WSV’30 1

Nieuw West – Alliance’22 2

Sp Krommenie – Hercules Zaandam 2

TOG – TABA 1

VSV – SVA 1

Zwanenburg – Schoten 1

Zwanenburg speelt zondag 25 september de eerste wedstrijd dus thuis tegen Schoten uit Haarlem op ons eigen sportpark. Schoten is vorig jaar gedegradeerd uit de 2e klasse en het wordt dus direct een interessante wedstrijd.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. R. Zuidam.

Het team van de week is de JO 10-1. In tegenstelling tot de voorgaande jaren is er in plaats van een pupil van de week nu een team dus en daarvan doen twee spelers de aftrap.

Wij hopen dat de spelers een leuke middag hebben en de mannen van Zwanenburg wat geluk gaan brengen.

Uiteraard is iedereen weer van harte welkom bij deze seizoens opening….. tot ziens.