Reminder: regels ten aanzien drankgebruik

Er gelden strenge regels vanuit de KNVB ten aanzien van het nuttigen van alcoholhoudende drank waar wij ons aan dienen te houden en die willen we graag nogmaals onder de aandacht brengen zo aan het begin van het seizoen.

Wat mag wel en niet met schenken van drank buiten de kantine?

De regelgeving vanuit de KNVB is duidelijk. De regels zijn:

1. Bij alle wedstrijden mogen buiten het clubgebouw (kantine e.d.) noch dranken worden verkocht, noch worden meegenomen, met uitzondering van non-alcoholische dranken, mits deze zijn uitgeschonken in kunststof of kartonnen bekers. Ook is het nuttigen van non-alcoholische dranken in kunststof flesjes (bv. AA-Drink) buiten het clubgebouw toegestaan. Dranken in glas en blik zijn dus niet toegestaan.
  2. Indien de vereniging beschikt over een aan de kantine grenzend, afgebakend terras, mogen op dit terras alcoholische dranken worden geschonken/genuttigd, mits deze zijn uitgeschonken in kunststof of kartonnen beker.

Wij willen iedereen op deze regels wijzen en willen iedereen verzoeken deze regels ook in acht te nemen. Overtreding van deze regels kan leiden tot zware sancties vanuit de KNVB. Dus geen alcoholhoudende drank langs de lijn en ook geen drank in blik langs de lijn.

Geen glas langs het veld of in kleedkamers

Het is niet toegestaan om drank in glas langs de lijn of in kleedkamers te nuttigen. Dat geldt voor zowel wedstrijd- als trainingsdagen. We vinden helaas met regelmaat glas langs de lijn en in kleedkamers. Met name in de kleedkamers kan dat leiden tot lelijke verwondingen.

Op trainingsavonden dat de kantine gesloten is, is het toegestaan om eigen, blikjes drank te nuttigen. Dus geen glas! Op trainingsavonden dat de kantine geopend is, gaan wij ervan uit dat iedereen in de kantine een drankje nuttigt en niet in de kleedkamers.

Houd het complex netjes

Gooi je beker of je blik je even in de vuilnisbak. Zowel binnen als buiten. Kleine moeite, groot plezier. Grote dingen gooi je in de kliko’s of in de blauwe containers bij de loodsen.

Lege flesjes met statiegeld mogen in de daarvoor bestemde oranje bakken. Hierdoor doneer je het statiegeld aan de vereniging en met dat geld kunnen we weer mooie dingen voor de club kopen.