Zwanenburg 45+ gaat er voor

Er waren tot voor kort bij de senioren nog de nodige kandidaten voor een prijs aan het eind van het seizoen. De zaterdag 2 deed lange tijd mee maar een paar wedstrijden voor het einde van een voor hen (14 wedstrijden) lang seizoen was de pijp net iets te vroeg leeg. Het 3e van de zondag leek het niet te gaan redden maar kreeg een tweede opleving. Helaas voor hen gold hetzelfde als voor de zaterdag 2, zij het met iets meer (22) wedstrijden. De dames ofwel VR1 leken onbedreigd op de titel af te stevenen maar op hetzelfde moment dat het bij de vorige twee genoemde teams mis ging kwam er bij de dames ook de klad in. Had men last van een Zwanenburg virus of allergie? Gelukkig waren alle 45+ spelers ingeënt en ook de boosterprik werd niet overgeslagen. En zie het resultaat. Onze dappere strijders doen nog steeds mee. Woensdagavond 1 juni werd er nog even ingehaald bij de buren in Badhoevedorp en die partij werd glansrijk met 2 – 8 gewonnen. Daarmee staat Zwanenburg 45+1 bovenaan en  weet Parkstad 45+1, met 1 punt minder, nog als enige concurrent. Er zijn nog twee wedstrijden te gaan en uitgerekend a.s. zaterdag (4 juni) moeten die twee tegen elkaar. Mocht Zwanenburg winnen dan kan meteen de vlag gehesen worden. Bij elk ander resultaat wordt een mogelijk feest nog uitgesteld.

De wedstrijd Zwanenburg 45+ 1 – Parkstad 45+ 1 begint om 14.00 uur. Het zou leuk zijn als u onze dappere strijders aan komt moedigen.

Arie Keuning