De vooruitblik 23 – De laatste ronde

Vooruitblik

Het programma van afgelopen zondag leverde één grote spetterende verrassing op. Swift fungeerde als reuzendoder van Martinus. Dat maakt het plotseling allemaal anders voor Martinus. De druk komt er nu op te staan, omdat het anders aan gaat komen op de laatste wedstrijd. Ook bij VSV was er zondag druk en die zal er ook blijven. En dat is ook de voorspelling voor de derde kandidaat ZSGOWMS. Voor Purmerend is het eind van de competitie ook in zicht en de uitwedstrijden worden voor deze ploeg ook lastiger.

Kortom het gaat nu niet meer om terugkijken, maar om het vooruit kunnen kijken.

Alle uitslagen van ronde 22 waren:

Alliance’22 – Purmerend 2-1

Nieuw West – Aalsmeer 2-1

RCH – RKDES 0-6

Spaarnwoude – ZSGOWMS 0-3

Sp. Martinus – Swift 1-2

VSV – Zwanenburg 3-0

De komende week is het programma voor VSV simpel, maar ZSGOWMS kan zich ook nog verslikken in Alliance’22. De voorspelling gaat uit naar een overwinning voor de mannen uit Amsterdam, maar Alliance’22 kan soms vreemde wedstrijden spelen. Sp. Martinus gaat het dus heel lastig krijgen in Kudelstaart. RKDES is een counterploeg met een hechte defensie en daarnaast zijn er nog kleine kansen op de nacompetitie. En bij de mannen uit Amstelveen zal de spanning meespelen. Zondag de kans gemist in de thuiswedstrijd tegen Swift en nu moet het, omdat het anders aan gaat komen op de laatste wedstrijd en dan komt ZSGOWMS op bezoek. Er is dus weinig van te zeggen.

Zwanenburg gaat voor het laatst onder leiding van Robert van Boxel in het veld komen tegen Nieuw West. Deze ploeg behaalde in de vorige competitieronde een magere 2-1 overwinning op Aalsmeer en dus moeten wij deze wedstrijd kunnen winnen en het seizoen goed kunnen afsluiten met een thuisoverwinning.

Het complete programma voor speelronde 23 en de voorspellingen zijn:

Aalsmeer – VSV 2

Ilpendam – Spaarnwoude 1

Purmerend – RCH 1

RKDES – Sp. Martinus 3

ZSGOWMS – Alliance’22 1

Zwanenburg – Nieuw West 1

Zwanenburg speelt zondag 29 mei thuis tegen Nieuw West op ons eigen sportpark. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de scheidsrechter is dhr. A. Hovinga. De pupil van de week is Duuk Zegstroo verrassing.  Hij is zondag de “topper in spé”  die de  wedstrijd in gang gaat zetten.

Uiteraard is iedereen weer welkom bij deze seizoenafsluiting, tot ziens.