Vooruitblik

De vooruitblik 21 – We zijn er bijna!

Zondag 15 mei was voor Zwanenburg de zondag van de rehabilitatie en ook een beetje van de come backs.

Nadat we eerder in het seizoen al Rick van Veen terugzagen bij de selectie van Zwanenburg 1, waren het nu plotseling 3  oud selectiespelers die de ploeg kwamen versterken. Joshua von Mauw was al bij de wedstrijd tegen ZSGOWMS ingevallen en had zondag een basisplaats. Verder waren Ruben Karelse en Davy Buijs terug bij het team, omdat er door blessures en vakanties nog steeds een grote groep spelers niet inzetbaar is.

Uiteraard is het zeer te waarderen dat zij bereid waren om op de bank plaats te nemen en het is dan ook op zijn plaats als zij nog wat speeltijd krijgen. In beide gevallen was dat het geval en het is zeer zeker voor herhaling vatbaar. Het laatste kan ik echter niet bepalen en is aan de spelers zelf en natuurlijk ook aan de technische staf.

De wedstrijd tegen RCH was in ieder geval leuk om te zien, al had het wel wat eerder beslist mogen zijn en hadden er meer doelpunten gescoord mogen worden door onze mannen. Maar goed 4-0 is aanvaardbaar en de 0 houden is ook goed voor het zelfvertrouwen.

De andere wedstrijden in deze ronde leverden eigenlijk weinig verrassingen op. De wedstrijd tussen Ilpendam en Alliance’22 leverde wel een winnaar op, terwijl het meer in de lijn van de verwachting lag dat de beide ploegen elkaar in evenwicht zouden houden. Ilpendam thuis is echter een taaie tegenstander en daar weten we zelf ook nog alles vanaf. De topper tussen  ZSGOWMS en VSV eindigde in een klinkende zege voor VSV. Deze ploeg heeft nog steeds de inspiratie om kampioen te worden, maar ik denk dat Sporting Martinus het echt niet meer gaat weggeven.

Alle uitslagen van ronde 21 waren:

Aalsmeer – Sp. Martinus 0-7

Ilpendam – Alliance ’22  2-1

RKDES – Nieuw West  8-0

Swift – Spaarnwoude 5-1

ZSGOWMS – VSV 1-4

Zwanenburg – RCH 4-0

Deze  competitieronde is voor de mannen van Zwanenburg bijna de laatste wedstrijd. Nog één uitwedstrijd en dan volgende week zondag thuis de afsluiting tegen Nieuw West. Het complete programma is redelijk makkelijk voor de meeste ploegen. De wedstrijd tussen Nieuw West en Aalsmeer is een degradatiewedstrijd, daar Nieuw West de laatste weken met reuzensprongen naar beneden glijdt. En verder moet Sporting Martinus thuis dus de klus gaan klaren en Swift verslaan. VSV zal geen punten laten liggen en ons een lastige middag bezorgen. Laten we hopen dat de defensie scherp is en er voor een concept wordt gekozen waarin we ons niet laten verleiden om heel offensief te spelen.

Het complete programma voor speelronde 22 en de voorspellingen zijn:

Alliance’22 – Purmerend 2

Nieuw West – Aalsmeer 3

RCH – RKDES 2

Spaarnwoude – ZSGOWMS 2

Sp. Martinus – Swift 1

VSV – Zwanenburg 1

Zwanenburg speelt zondag 22 mei tegen VSV in Velserbroek. De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is mevr. M. Steur. De plaats van handeling is Sportpark Hofgeest aan de Hofgeesterweg 14, 1991 AD te Velserbroek.

Voor de vroege vogels is het al mogelijk om al om 11.00 uur op het sportpark van VSV te zijn, daar ook Zwanenburg 2 op het veld van VSV moet aantreden tegen VSV 2.

Uiteraard is iedereen weer welkom, tot ziens