Zwanenburg – RCH – Herstel

Deze week is Zwanenburg twee keer in actie gekomen. Donderdag 12 mei gingen we op bezoek bij Alliance’22. Deze wedstrijd was volgens ingewijden een wedstrijd die snel vergeten moet worden. De uitslag was een stevige 4-0 nederlaag en het niveau was niet best. De deskundige die deze keer alleen verantwoordelijk was voor de punten, besloot geen punten uit te delen voor de speler van het jaar competitie. Daar valt niets op af te dingen, maar er werd wel vandaag door enkele kijkers gemeld dat onze keeper er voor zorgde dat de score niet nog hoger uitviel. Bij rust was het al 3-0 voor Alliance, maar het had zo maar voor rust al 6-0  of 7-0 kunnen staan. Ook na de rust bleef hij een duidelijke sta in de weg. Maar daar ondergetekende die avond helaas afwezig was, kan er aan de uitslag niets meer worden gewijzigd. Ook kan er over de punten dus niets meer gereclameerd worden en is de uitslag definitief.

Het was dus vandaag de mogelijkheid om in de, op papier, makkelijke wedstrijd tegen RCH aan eerherstel te doen. Onze pupil van de week was Noud van Boxel van de JO 10-1 en hij mocht de wedstrijd in gang zetten en scoorde direct heel koel. De scheidsrechter was een oud NAS man, dhr Peter Steur. Hij floot over het geheel gezien een stabiele wedstrijd.

Zwanenburg kan ook terugzien op een stabiele wedstrijd. Helemaal soepel ging het niet en onze keeper, moest wederom op een aantal momenten, zijn uitstekende vorm tonen om zijn doel schoon te houden. Dat is tegen een tegenstander die onderaan staat eigenlijk een minpuntje. Als excuus kan worden aangevoerd dat het op het veld erg snel warm is en daar de temperatuur boven de 20 graden was, kan dat een reden zijn om het tempo soms even wat lager te laten zijn, maar dat mag niet betekenen dat men in het spel laconiek wordt.

Zwanenburg ging dus goed van start en eigenlijk had het na een kwartier al 3-0 moeten staan, maar dat luktte niet en dus was het RCH wat in de 20e minuut een grote kans kreeg. Onze keeper redde echter schitterend en dus bleef het 0-0. Na de drinkpauze weet Kevin Verhoeve in de 30e min de 1-0 toch aan te tekenen. Maar verder komt Zwanenburg voor de rust niet. Er zijn wel goede pogingen van Joshua von Mauw en Martijn Degeling, maar het lukt niet om de score te verhogen voor de rust.

Na de rust is er aan Zwanenburg kant 1 wissel. Tom van Moorsel komt in de ploeg voor Robin Poelsma en gaat op de nummer 10 positie spelen. Daarmee komt er meer vaart in het spel en komen er meer kansen en uiteindelijk ook meer doelpunten. Joshua von Mauw bekroont een goede wedstrijd met de 2-0 en Tom van Moorsel weet zelf met een prachtige rush langs 3 verdedigers in 73e minuut de 3-0 aan te tekenen. Voor de toeschouwers is dit eigenlijk wel de mooiste goal van de wedstrijd.

Daar is onze aanvoerder, Jordy Vierbergen, het niet helemaal mee eens. Hij bekroont een goede wedstrijd met een prachtig slotakkoord. In de 87e minuut ziet hij de keeper van RCH te ver voor zijn doel staan en neemt vanaf eigen helft met een geplaatste bal het doel onder vuur en de bal heeft een dusdanig effect dat het schot pachtig in het doel gaat. 4-0 en de wedstrijd over. Jammer is het dat de ingevallen Ruben Karelse niet weet te scoren, maar in ieder geval zijn de punten binnen. Ook Davy Buijs en Jack Buijs maken nog hun entree in de ploeg

Volgende week nog een lastige uitwedsrijd tegen VSV en dan thuis de afsluiting tegen Nieuw West United. Dat moet nog een keer een leuke overwinning worden.

Man of the Match:

Bij de wedstrijd tegen Alliance werden er door onze deskundige dus geen punten gegeven. Vandaag hebben de heren het echter rechtgezet en dus was onze analist bereid om veel punten uit te delen. De 3 punten gingen naar de aanvoerder die naast een kartrekkersrol ook de assists geeft en zelf een wonderschoon doelpunt maakt van eigen helft. De 2 punten gaan naar onze keeper, René Jonker, die op beslissende momenten zijn doel schoon hield en ook Tom van Moorsel krijgt 2 punten. Hij viel heel goed in na de rust en bracht naast energie ook met een prachtige rush de 3-0 op het bord. De andere spelers verdienen met de goede wedstrijd allemaal 1 punt.

. 1 (3 punten)              – Jordy Vierbergen

. 2 (2 punten)                   – René Jonker- Tom van Moorsel

. 3 (1 punt)                         – Camiel Kesbeke, Roy von  Mauw, Robin Poelsma,  Mitch Snijders, Martijn Degeling, Kevin  Verhoeve, Bas

Tichelaar, Niels Oostwouder, Joshua von Mauw, Ruben Karelse, Davy Buijs, Jack Buijs en Ronald  Hagman