De Vooruitblik 19 – Een Zware opgave.

Vooruitblik

Ook de concurrentie behaald punten en dat maakt dat we waarschijnlijk niet verder naar boven hoeven te kijken in dit seizoen. Purmerend en RKDES staan te ver bij ons vandaan als we kijken naar de wedstrijden die er nog aan gaan komen. Nieuw West is dus nu de directe concurrent en die moeten we onder ons houden. Dat zal echter nog moeilijk genoeg worden, ook al zit deze club in een fase waarin het niet loopt. Martinus trakteerde Nieuw West op een 5-0 nederlaag.

RKDES blijft het goed doen en dat geldt natuurlijk ook voor VSV.

Swift sprokkelde een punt bij ZSGOWMS en RCH won van Aalsmeer.

Bovenin blijft het nog steeds spannend, al is de voorsprong van Martinus op nummer 2; ZSGOWMS nu 4 punten. Ook VSV staat op 4 punten en eigenlijk moet het genoeg zijn als we naar het programma van Martinus kijken. Dan moet de laatste wedstrijd tegen ZSGOWMS al geen probleem meer zijn en heeft men de titel al binnen.

Alle uitslagen waren:

Nieuw West – Sp. Martinus 0-5

Purmerend – RKDES 1-2

RCH – Aalsmeer 2-0

VSV – Spaarnwoude 3-1

ZSGOWMS – Swift 2-2

Ilpendam – Zwanenburg 2-0

De speelronde op Moederdag is weer redelijk simpel te voorspellen. Er zijn leuke wedstrijden, maar de winnaar is op voorhand al bekend. De enige wedstrijd waarin er een verrassing mogelijk moet zijn is onze eigen wedstrijd. Voorzichtig gok ik op een gelijkspel tegen ZSGOWMS, maar het blijft een zware opgave en het is te hopen dat er geen blessures bijgekomen zijn deze week.

Daarna volgt volgende week donderdag 12 mei een compleet programma en Zwanenburg gaat dan op bezoek bij Alliance. Deze wedstrijd begint om 20.15 uur.

Daarna krijgt Zwanenburg nog wedstrijden tegen RCH en Nieuw West thuis en uit moet men nog naar VSV. Met zondag mee dus nog 5 wedstrijden.

Afwachten maar.

Het complete programma voor speelronde 19 en de voorspellingen zijn:

RCH – Alliance’22 2

RKDES – Ilpendam 1

Spaarnwoude – Aalsmeer 1

Sp Martinus – Purmerend 1

Swift – Nieuw West 1

Zwanenburg – ZSGOWMS 3

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 8 mei thuis tegen ZSGOWMS.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. B de Wit.

Pupil van de week is Floris Rutherfrans uit de JO 10 -1. Wij wensen hem een leuke middag en natuurlijk hopen we dat hij de spelers geluk brengt.

Laten we hopen op fijne en sportieve wedstrijd, vooral voor de dames en natuurlijk veel kijkplezier en een overwinning voor de moeders onder de supporters.

Tot ziens.