Ilpendam – Zwanenburg ….Een teleurstelling.

Na de geweldige prestatie vorige week thuis tegen Purmerend, waren de verwachtingen hoog. Ilpendam moest een tegenstander zijn die we konden verslaan.

Maar vandaag zat er voor zowel Zwanenburg 2 als Zwaneburg 1 niet veel in de pot.

Beide teams reisden af naar de regio Waterland en kregen beide dus de “deksel op de neus”.

Zwanenburg 2 moest de punten bij IVV laten en wij kregen in Ilpendam een teleurstelling te verwerken.

De ploeg van Robert van Boxel moest starten in een andere opstelling dan vorige week, omdat er  opnieuw een speler weggestreept kon worden. Deze week blesseerde Nick de Graaf zich op de training en zoals het er nu uit ziet is het voor hem einde seizoen. Zelf had ik hem graag nog een aantal wedstrijden bezig willen zien, voordat hij naar HBC vertrekt. Dat gaat helaas  niet meer door en dus  moeten we voor het vervolg volgend jaar naar Heemstede.

De andere mannen in de ziekenboeg zijn: Rody Bottelier,Lars van Dommelen (al gestopt) Jurrian te Hoonte, Zakaria el Johari, Patrick Selvie. Mogelijk vergeet ik iemand, maar in ieder geval is het bijna een half elftal,

Zwanenburg komt hierdoor voorin wel erg dun in de spelers te zitten en als dan na een klein half uur ook Bas Tichelaar nog uit moet vallen, is het aantal aanvallers nog kleiner.

Bas Tichelaar moets het veld verlaten, nadat hij een bal keihard tegen zijn hoofd had gehad en duizelig bleef.

Verder is een teleurstellende wedstrijd. Inderdaad op gras en waarschijnlijk liepen daar afgelopen week de koeien nog op en verder had Ilpendam een paar touringcars gehuurd en die voor het eigen doel geparkeerd.

Het spelbeeld was dan ook zeer eentonig. Zwanenburg wilde wel, maar was niet gelukkig en kon niet de veerkracht op het veld laten zien. De thuisploeg wilde niet en was uit op een gelijkspel of een gestolen overwinning.

Daar komt bij dat de grensrechter van de thuisclub erg veel aan het vlaggen was en de scheidsrechter dat wel zag, maar niets deed aan het toneelspel van de thuisploeg. Ook hadden een aantal spelers van Ilpendam met name aan het eind van de wedstrijd erg veel last van de vallende ziekte.

Allemaal argumenten die er natuurlijk niet toe doen, want Zwanenburg moet het gewoon zelf afdwingen. Dat lukt niet en na een teleurstellende eerste helft met een 0-0 als ruststand, krijgen we in de 2e helft na 67 minuten ook nog een doelpunt tegen en gaat het helemaal moeilijk worden om nog een goed resultaat te behalen.

Ilpendam heeft de punten nog nodig en gaat dus nog terughoudender voetballen.

Een aantal spelers van Zwanenburg, waaronder Niels Oostwouder, probeert het naderende debacle nog te voorkomen, maar niets helpt meer.

De vorm is er niet en het ontbreekt aan geluk. Als we de 1-0 nederlaag al geaccepteerd hebben, komt in de laatste minuut ook nog de 2-0 op het scorebord.

Een eenvoudige bal levert consternatie op in de verdediging en in plaats van de bal eerder te onderscheppen, grijpt onze keeper niet in en gaat de bal in het doel.

Het einde van een teleurstellende middag. Het enige wat we kunnen doen is dan ook om maar heel snel terug te gaan naar Zwanenburg. We hebben deze keer weer een keer een nederlaag moeten incasseren en dat valt best zwaar na een aantal mooie overwinningen.

Uithuilen en opnieuw beginnen….en volgende week ZSGOWMS thuis als tegenstander

Man of the Match:

Deze week maar punten op goed geluk, want eigenlijk is het moeilijk zoeken naar spelers die echt positief opvielen. Daarom de 3 punten voor Wouter Mulder die de ongelukkige Bas Tichelaar naar een klein half uur moest vervangen. Hij deed het niet onaardig. De 2 punten gaan naar Niels Oostwouder. Opnieuw alleen maar aan het werk en dan totaal geen geluk hebben. Het laatste punt gaat naar Jordy Vierbergen. Opnieuw veel werk verricht en op het eind nog naar voren geschoven. Maar zoals gezegd was dit een wedstrijd waarin we door de ondergrens zijn gezakt en die we maar snel moeten vergeten.

. 1 (3 punten)              – Wouter Mulder

. 2 (2 punten)                   – Niels Oostwouder

. 3 (1 punt)                         – Jordy Vierbergen

Score verloop  Ilpendam – Zwanenburg 2-0 (ruststand 0-0)