De Vooruitblik 18 – Opnieuw winst?

Vooruitblik

Natuurlijk was het vorige week zondag een heerlijke middag voor alle Zwanenburg aanhangers. Een prachtige wedstrijd en de derde winst op rij. Iedereen heeft genoten en er was volop bewondering voor de veerkracht. Dat maakt het seizoen nog weer leuk na alle onderbrekingen. Het lijkt wel of de vorm er steeds meer komt.

De andere resultaten van het afgelopen weekend waren best wel afwijkend van de voorspellingen. Dit resulteerde dan ook in een 50% score en dat komt onder andere door de remise in de ontmoeting tussen de koplopers Martinus en VSV. Ook Alliance’22 laat de laatste wedstrijden een wisselend beeld zien en ten slotte is Spaarnwoude ook nog niet op de goede weg en zakt ook deze ploeg steeds verder naar onderen.

De andere wedstrijden waren niet verrassend.

Alle uitslagen waren:

Swift – RCH 9-1

Aalsmeer – Ilpendam 1-2

RKDES – Alliance 2-0

Spaarnwoude – Nieuw West 1-3

Sp. Martinus – VSV 2-2

Zwanenburg – Purmerend 3-2

De nieuwe competitieronde levert weer aardige wedstrijden op. In principe moet Martinus winnen bij Nieuw West en zal ook VSV wel winnen van Spaarnwoude. De andere wedstrijden zijn aantrekkelijk en zullen zeker spanning opleveren. De wedstrijden tussen Purmerend en RKDES en ZSGOWMS tegen Swift zullen veel strijd opleveren. Ook de rode lantaarnwedstrijd tussen RCH en Aalsmeer is een leuke ontmoeting.

Zelf gaat de ploeg van Robert van Boxel op bezoek in Ilpendam. Waarschijnlijk ook een wedstrijd op gras en dus moeilijk. De thuiswedstrijd eindigde in een gelijkspel en Ilpendam toonde zich toen een stugge tegenstander die ook van pittig voetbal hield.

We gaan het dus weer zien, maar in de huidige vorm en met het juiste concept moet het opnieuw gaan lukken.

Het complete programma voor speelronde 19 en de voorspellingen zijn:

Nieuw West – Sp. Martinus 2

Purmerend – RKDES 1

RCH – Aalsmeer 2

VSV – Spaarnwoude 1

ZSGOWMS – Swift 1

Ilpendam – Zwanenburg 2

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 1 mei uit bij Ilpendam.

Ilpendam speelt op sportpark Ilpendam aan de Lepelaarstraat 53, 1452 XL te Ilpendam.

De wedstrijd om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. S. van Schoonderwoerd.

Laten we opnieuw hopen op fijne en sportieve wedstrijd met veel kijkplezier voor de supporters.

Tot ziens.