De Vooruitblik 16 – Een derby

Vooruitblik

De vorige speelronde leverde op zondag 10 april een aantal verrassingen op. Alleen Sp. Martinus morste geen punten tegen Ilpendam. De andere koplopers speelden gelijk (ZSGO/WMS en VSV) of verloren. (Swift) ook Nieuw West lijkt het ritme helemaal kwijt te zijn en liet de punten aan Alliance’22. Dat RCH al een tijd de weg kwijt is, hebben we zelf al ervaren in de uitwedstrijd tegen mannen Van Mehmet Simsek.

Zelf heeft Mehmet Simsek nu ook, in overleg met het bestuur van RCH, afscheid genomen van de club. Men wil bij RCH kijken of er door een schokeffect nog een mogelijkheid is om de nacompetitie voor degradatie naar de 4e klasse te ontlopen.

De tijd zal het leren.

De grootste surprise van het vorige weekend was de lekkere en mooie overwinning van ons eigen team. Zwanenburg wist uit bij Swift een spetterende 0-3 overwinning te behalen en revancheerde zich dus voor de 3-0 nederlaag tegen Swift in de thuiswedstrijd.

Volgens de mensen die de wedstrijd live hebben gezien, was het een hele leuke en aantrekkelijke wedstrijd met goed spel van de boys van Robert van Boxel.

De vele opvallende uitslagen zorgden er voor dat er van de voorspellingen maar 2 goed waren.

Alle uitslagen waren:

Swift – Zwanenburg  0-3

Nieuw West – Alliance’22 0-2

Spaarnwoude – RCH  6-0

Sp. Martinus – Ilpendam 4-1

VSV – Purmerend 2-2

ZSGOWMS – RKDES 1-1

Komende maandag op 2e paasdag dus speelronde 18. Ook nu lijkt het weer makkelijk te voorspellen en is er niet direct een “glazen bol” nodig. Sp. Martinus zal ook bij Alliance’22 de punten meenemen en Swift, VSV en ZSGO/WMS gaan voor een revanche na het puntverlies van de vorige week. Ook Nieuw West moet in staat zijn om bij RCH een overwinning te boeken.

De laatste wedstrijd is dan de match van ons eigen “vlaggenschip”.

De terugwedstrijd tegen Spaarnwoude. De vorige wedstrijd werd onder zeer slechte omstandigheden gespeeld op 20 februari. Het was de eerste wedstrijd na Coronabreak 3 en het leverde ons 3 punten op. Wanneer we aanstaande maandag opnieuw een overwinning behalen, moeten we de degradatiezorgen wel achter ons kunnen laten.

Het complete programma voor speelronde 18 en de voorspellingen zijn:

Alliance’22 – Sp. Martinus 2

Ilpendam – VSV  2

Purmerend – Swift 1

RCH – Nieuw West 2

ZSGO/WMS – Aalsmeer 1

Zwanenburg – Spaarnwoude 1

Zwanenburg speelt aanstaande maandag 18 april dus thuis de altijd beladen wedstrijd tegen Spaarnwoude. Een streekderby die altijd een bijzonder gevoel oproept bij de spelers en supporters van beide clubs. Ook voor de schrijver is het nog een beetje speciaal omdat deze return precies plaats gaat vinden in de laatste week van mijn tijd als directeur van de Adalbertusschool in Spaarndam.

De wedstrijd vindt plaats op ons sportpark aan de Populierenlaan en begint om 14.00 uur.

De pupil van de week is Jamie Kruithof uit de JO 10-4. De scheidsrechter van deze wedstrijd is niet te achterhalen, maar er is in ieder geval een leidsman toegewezen.

Laten we hopen op mooi weer en een fijne sportieve middag met veel supporters. Tot ziens.