Zwanenburg – Sporting Martinus.. Teveel overmacht.

Natuurlijk was het van te voren al ingecalculeerd. Sporting Martinus was een sterke tegenstander en zou met “zwaar geschut” komen.

Ook de situatie bij Zwanenburg speelt daarbij een rol. Op dit moment zijn er in de selectie van Zwanenburg 1 en 2 niet minder dan 18 uitvallers. (geblesseerden of zieken) Om dan nog voldoende manschappen te kunnen opstellen is best een uitdaging. Dat betekende onder andere een basisplaats voor Robin Poelsma en op de bank twee oudgedienden: Rick van Veen en jack Buijs. Maar er stond dus best een goed elftal aan de aftrap.

Natuurlijk hoop je op een gelijk opgaande wedstrijd, maar daar was eigenlijk vanaf de eerste minuut van de wedstrijd weinig kans op.

Onze pupil van de week, Jesse Kalse, wist keurig het net te vinden. Daarna was het, net als in de uitwedstrijd tegen Martinus, een kat en muis spel. Zwanenburg kreeg kleine kansjes, maar Martinus creëerde grote en hele grote mogelijkheden. Martinus kon echter tot de 40e minuut geen gaatje vinden in de Zwanenburgse defensie. Ook vond men regelmatig onze Keeper als sta in de weg. In de 40e minuut wist men het Zwanenburgse verzet te breken en viel de 0-1 toch nog onverwacht en ook een beetje ongelukkig. Voor de rust werd het daarna ook nog 0-2. Dat voelde als een mokerslag en voor Martinus de bevestiging dat de machine  ging lopen.

Na de rust was het opnieuw Martinus wat de wedstrijd dicteerde en liepen de Amstelveners uit naar een 0-5 voorsprong. Op zich misschien een te grote uitslag, maar Martinus weet gewoon de doelpunten te maken.

Geluk was er niet bij Zwanenburg en het was allemaal bij de tegenstander net iets verfijnder en frivoler. Een prachtige afsluiter en nu maar hopen dat we volgende week in Amsterdam voldoende veerkracht hebben om daar “onze huid goed te verkopen”

Man of the Match:

Vorige week waren er dubbele punten. Helaas deze keer was het zoeken naar uitblinkers.

De twee spelers voor de 3 en 2 punten waren snel gevonden. Jordy vierbergen speelde achterin opnieuw een goede wedstrijd en deed weinig fout. Steijn Blankennagel komt opnieuw in aanmerking voor de 2 punten. Daarna is het zoeken. Uiteindelijk 1 punt voor de hardwerkende Niels Oostwouder en 1 punt voor René Jonker. Onfortuinlijk 5 doelpunten tegenkrijgen en dan ook nog de nodige reddingen. Ook de rapporteur van de KNVB die de scheidsrechter kwam beoordelen was die mening toegedaan.

Laten we hopen dat er volgende voldoende moraal is voor een volgende pittige opponent.

. 1 (3 punten)              – Jordy Vierbergen

. 2 (2 punten)                   – Steijn Blankennagel

. 3 (1 punt)                         – Niels Oostwouder

Score verloop  Zwanenburg-Sporting Martinus  0-5 (ruststand 0-2)