De Vooruitblik 14 – “Zwaar Geschut”

Vooruitblik

De titel boven dit verhaal slaat natuurlijk niet op de wedstrijd tegen Aalsmeer.

Natuurlijk leek het even desastreus toen de uitslag verkeerd werd doorgegeven door de scheidsrechter van dienst. Het bleek dat er een 5-0 overwinning voor Aalsmeer was gemeld.

Voor een aantal vaste supporters van Zwanenburg betekende dat een slapeloze nacht.

Toen de volgende morgen deze supporters het verslag van de wedstrijd konden lezen op de website van Zwanenburg, was de vertwijfeling helemaal groot. Wat was er nu waar en waar zat het probleem.

Gelukkig bleek het verslag op de website juist en was de uitslag 0-5 voor Zwanenburg en werd het in de loop van de dag ook weer allemaal gecorrigeerd.

Maar het is duidelijk dat het “wel en wee” van de club heel veel supporters toch aan het hart gaat.

Naast ons eigen resultaat waren er twee verrassingen in de uitslagen. ZSGOWMS en VSV verloren punten aan Alliance en Ilpendam.

De rest van de uitslagen staan hieronder.

Alle uitslagen waren:

Swift – RKDES 3-2

Aalsmeer – Zwanenburg  0-5

Spaarnwoude – Purmerend 1-3

Sp. Martinus – RCH 9-0

VSV – Alliance ”22 1-1

ZSGOWMS – Ilpendam 3-3

De titel boven het verhaal slaat dus op de wedstrijd van komende zondag. Onze ploeg krijgt dan nummer 2 Sporting Martinus op bezoek en dat is zeer zeker geen makkelijke opgave. Het zal dus opnieuw moeilijk worden om een goed resultaat te halen. Maar het kan ook zomaar gebeuren dat Zwanenburg de vorm van de wedstrijd tegen ZSGOWMS weer laat zien.

Dat is dus even afwachten.

De andere wedstrijden zijn ook niet zomaar gespeeld en de voorspellingen zouden wel eens totaal anders kunnen gaan uitkomen. De derby tussen RKDES en Aalsmeer levert altijd strijd op en is niet op voorhand te voorspellen en de andere wedstrijden hebben dat ook dus in zich. De enige wedstrijd die waarschijnlijk simpel is qua uitslag, is de wedstrijd tussen RCH en VSV.

Het complete programma voor speelronde 16 en de voorspelling is:

Alliance’22 – Swift  2

Ilpendam – Nieuw West 3

Purmerend – ZSGOWMS 2

RCH – VSV 2

RKDES – Aalsmeer 1

Zwanenburg – Sp Martinus 2

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 3 april thuis tegen tegen Sporting Martinus op ons eigen sportpark aan de Populierenlaan. De wedstrijd begint om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter A Essaghir.

De pupil van de week is Jesse Kalse en we hopen dat hij de mannen van Zwanenburg geluk gaat brengen

Iedereen is welkom en dus tot zondagmiddag.