De Vooruitblik 13 – Wat gaat het worden ?

Vooruitblik

De vorige speelronde was voor Zwanenburg niet echt prettig. Waar we rekenden op een overwinning,  werden we met onze neus op de feiten gedrukt. Degradatievoetbal ligt ons niet en als we te maken krijgen met een ploeg die helemaal terugzakt in de eigen verdediging en met counters probeert de wedstrijd te beslissen is dat moeilijk.

Verder waren er weer eens afgelastingen en daarnaast twee “monsteruitslagen” voor Purmerend en ZSGOWMS. Alliance”22 won van Spaarnwoude en dat houdt in dat de mannen uit Spaarndam het ook niet makkelijk zullen krijgen in de komende weken en moeten uitkijken dat ze niet gevarenzone blijven hangen. Voor deze ploeg komen er nog een paar wedstrijden aan tegen andere ploegen die het ook moeilijk hebben en dat is hun kans. Maar dat geldt ook voor alle staartploegen.

Alle uitslagen waren:

Ilpendam – Swift – afg

Purmerend – Aalsmeer – 8-0

RCH – ZSGOWMS -0-9

Zwanenburg – RKDES – 0-3

Alliance’22 – Spaarnwoude -2-1

Nieuw West – VSV – afgelast

Aanstaande zondag is er speelronde 15 en de ploegen die bovenin meedoen hebben allemaal een relatief makkelijke wedstrijd. Er zal aan de kop van de ranglijst dus niet veel veranderen.

Voor de ploegen onderin wordt het dus wel steeds spannender en dus verwachten wij van onze boys een overwinning om zo een beetje weg te komen uit deze gevarenzone. Maar dat hoopten we vorige week ook en toen ging onze tegenstander met de punten terug naar Kudelstaart en liepen zij wat weg. Mogelijk komen we nu weer op gelijke hoogte komen met RKDES.

Het complete programma voor speelronde 15 en de voorspelling is:

Swift – RKDES 1

Aalsmeer – Zwanenburg 2

Spaarnwoude – Purmerend 2

Sp. Martinus – RCH 1

VSV – Alliance ”22 1

ZSGOWMS – Ilpendam 1

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 27 maart uit bij FC Aalsmeer op het sportpark FC Aalsmeer aan de Beethovenlaan 120, 1431 WZ. De wedstrijd begint om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Brian Lampers.

Wij rekenen op een lekker voorjaarszonnetje en verder is maar weer afwachten.

Er is plek voor veel toeschouwers, dus tot zondagmiddag.